|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-169 | KUR'AN TARİHİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Kur'ân'da çok geniş bir biçimde yer alan tarih konularına ve tarihi bilgilere dikkat çekmek ve bunları inceleme usullerini öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Şadi Eren | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel genel bilgi | 2 | Mesleki temel bilgi | 3 | Problem çözme becerisi | 4 | Karar verme, analiz ve sentez yapma becerisi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kur'ân'ın indiği dönemdeki Arapların durumunu öğrenerek Kur'ân'ın getirdiği anlayışı daha iyi kavrar,Kur'ân'da dağınık bir şekilde yer alan benzer konuları nasıl bir araya getirebileceğini muhtelif örnekler üzerinden uygulamalı olarak öğrenir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 |
Vahyin tanımı ve mahiyeti | | | 2 |
Vahyin nitelikleri, geliş şekilleri ve Kur’ an vahyi | | | 3 |
Kur’ an‘ın inişi ve tespitiyle ilgili faaliyetler | | | 4 |
Kur’ an’ın Hz. Ebu Bekir dönemine derlenmesi | | | 5 |
Kur’ an’ın Hz. Osman döneminde çoğaltılması ve tertibi | | | 6 |
Kur’ an’a hareke ve nokta konulması | | | 7 |
Kur’ an’ın lafzi özellikleri: Yedi Harf | | | 8 |
Kıraat ve çeşitleri, hikmetleri ve kıraat imamları | | | 9 |
Kıraat İmamları ve kıraatlerin bugünkü durumu | | | 10 |
Kur’ an’ın tercümesi meselesi | | | 11 |
Halku’l - Kur’ an meselesi | | | 12 |
Kur’ an’da tahrif iddiası | | | 13 |
Müsteşriklerin Kur’ an metni konusundaki iddiaları ve buna karşı verilen cevaplar | | | 14 |
Kur’ an ve tarihsellik: Tarihselliğin tanımı ve Kur’an açısından tarihselliğin hükmü | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Şevki Dayf, Tarihu'l-edebi'l-Arabî, I-VI, Kâhire 1980
2. Muhammed Ahmed Halefullah, Kur’ân’da Anlatım Sanatı: el-Fennu’l-kasasi (çev. Şaban Karataş), Ankara Okulu, Ankara 2002
3. Seyyid Muzafferuddin en-Nedvi, et-Târihu'l-coğrafi li'l-Kuran (trc. Abdüşşâfî Ganîm Abdülkâdir), İdâretü’s-Sekâfetü’l-âmme, Vezâretü’t-ta’lîm, Kahire 1956 [Sayyed Muzaffar ud-Din an-Nadvi, Geographical History of the Koran, Calcutta 1936 adlı kitabın Arapça tercümesidir]
4. Maurice Bucaille, el-Kur’ânü’l-Kerîm ve’t-Tevrât ve’l-İncîl ve’l-İlm, Mektebetü Medboli, Kahire 2004, 2. bs.
5. Abdülhafız Abdürabbih, Buhus fi kasai'l-Kur'an, Darü'l-Kitabi'l-Lübnani, Beyrut 1972
6. Ahmed Cemal Ömeri, Dirasat fi't-tefsiri'l-mevdui li'l-kasasi'l-Kur'ani, Mektebetü'l-Hanci, Kahire 1986.
7. Zahiye Decani, Ahsenü'l-kasas beyne i'cazi'l-Kur'an ve tahrifü't-Tevrat, Darü't-Takrib, Beyrut 1993.
8. Şevki Ebû Halîl, Atlasu’l-Kur’ân, Dârü’l-Fikr el-Muasır, Beyrut 2003.
9. Mazharuddin Sıddiki, Kur'ân'da Tarih Kavramı (trc. Süleyman Kalkan), Pınar Yayınları, İstanbul 1982 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 | Seminer | 5 | 5 | 25 | Makale Yazma | 4 | 4 | 16 | Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 | Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 | Okuma | 4 | 4 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|