|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-289 | TASAVVUFUN TEMEL KAVRAMLARI - II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Tasavvufun kâmil insan yetiştirmesini hedeflediği seyr ü sülûk sürecinde önemli bir yere sahip olan, şeyh, mürşid, mürîd, sâlik, bey’at, intisab, halvet, velayet, keşf ve keramet v.s. kavramlar ile marifet içerikli bazı kavramlar hakkında tasavvuf kaynaklarından yararlanarak bilgi edinmeye ve bunların doğru anlaşılmasına yardımcı olmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Bekir Köle | Öğrenme Çıktıları | 1 | Seyr û Sülûk denilen manevi yolculuğun terminolojisine vakıf olur | 2 | Tasavvufun günümüz dünyasına etkilerini fark eder. | 3 | Tasavvuf terimlerinin tarihten günümüze anlam değişmelerini karşılaştırır. | 4 | Tasavvufun bir eğitim ve terbiye metodu olarak sosyal etkisini anlar. | 5 | Tasavvuf terimlerinin olgun insan olma yolundaki önemini kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin sonunda öğrenciler, tasavvuf kavramlarına aşinalık sağlar. Tasavvufun bir kısım temel kavramlarının anlamları ve kapsamları hakkında bilgi sahibi olur. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tevbe | | | 2 | Tevekkül | | | 3 | Zühd, Kanaat | | | 4 | Zikir | | | 5 | Sıdk ve İhlas | | | 6 | Şükür, Rıza | | | 7 | Keşf Keramet, İstikamet | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Seyr u Sülûk | | | 10 | Şeyh- Mürşid Mürid- Sâlik | | | 11 | Bey’at İntisab | | | 12 | Sema | | | 13 | Mücahede, Riyazat | | | 14 | Halvet, Uzlet ve Çile | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temel Kaynaklar:
1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Neşriyat, İstanbul 1997.
2. Mehmet Necmettin Bardakçı, Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Rağbet Yayınları, İstanbul 2005.
3. Mahmut Erol Kılıç, "İbnü’l-Arabi", Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1999, c. XX, ss. 493-516.
4. İsa Çelik, "Tasavvuf Tarihinde Arif Kavramı", Tasavvuf: İlmî Akademik Araştırma Dergisi, Ankara 2004, sayı: 12, ss. 25-52.
5. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar, İfav. Yay. İstanbul 1997.
6. Abdülhakim Yüce, “Kalb Hayatı” (er-Riâye Çevirisi), İzmir 1997.
7. el-Hucvirî, Keşfü’l-Mahcûb, terc. Süleyman Uludağ, Hakîkat Bilgisi, İstanbul 1982.
8. Mustafa Kara, Din Hayat Sanat Açısından Tekkeler ve Zâviyeler, İstanbul 1977.
9. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevî, çev. Veled İzbudak, İstanbul 1996.
10. es-Sühreverdî, Avârifü’l-Maârif (Avârif), terc. Hasan Kâmil Yılmaz-İrfan Gündüz, Tasavvufun Esasları, İstanbul 1990.
11. Ebû Nasr Serrâc et-Tûsî, el-Lüma’, terc. H. Kâmil Yılmaz, İslâm Tasavvufu, İstanbul 1996.
Yardımcı Kaynaklar:
1. William Chittick, Tasavvuf: Kısa Bir Giriş, çev.: Turan Koç, İz Yayıncılık, İstanbul 2003.
2. Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul 2004.
3. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001.
4. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Ankara 1997.
5. Osman Nuri Küçük, "Zaman Düşüncesinin Tasavvufî Açılımı", Tasavvuf: İlmî Akademik Araştırma Dergisi, Ankara 2002, sayı: 9, ss. 221-238.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Makale Kritik Etme | 5 | 7 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 8 | 112 | Ev Ödevi | 8 | 7 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|