Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-175 | MATURİDİLİK MEZHEBİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kelamda araştırma ve inceleme yaparken araştırma Mâturîdî yöntemini ve biçimini öğretmek. Alan araştırması yapma konusunda öğrenciyi yeterli hale getirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. ŞAHİN AHMETOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, kelam ile ilgili güncel problemleri aştırırken araştırırken Ehl-i Sünnet kelamının iki önemli kolu olan Mâturîdîlik ile Eş’arîlik’te nelerin kriter alınacağını bilir. | 2 | Bunları araştırmanın ve yorumlamanın metodunu ve yöntemini öğrenir | 3 | İslam kelamının yöntembiliminin temel mantığını kavrar | 4 | Mâturîdî kelamına dair köklü bilgiler elde eder. | 5 | Mâturîdî Kelam yöntemini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Maturidi ekolü ve metodu hakkında bilgi verir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelam İlminin çıkışı ve gelişmesi. | | | 2 | Kelam İlminin metodu. | | | 3 | İlk Kelam ekolü olan Mutezile. | | | 4 | İlk Kelam ekolü olan Mutezile. | | | 5 | Sünni Kelam ekollerinin ortaya çıkmasını hazırlayan nedenler. | | | 6 | Sünni Kelam ekollerinin ortaya çıkmasını hazırlayan nedenler. | | | 7 | Sünni Kelam ekollerinden Mâturîdîlik. | | | 8 | Maturîdî kelam ekolünün temel özellikleri. | | | 9 | Maturîdî kelam ekolünün temel özellikleri. | | | 10 | Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin temel özelliklerinin mukayesesi. | | | 11 | Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin temel özelliklerinin mukayesesi. | | | 12 | Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri. | | | 13 | Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri. | | | 14 | Maturîdî ile Eş’arî kelam ekollerinin ihtilaf ettikleri kelam problemleri ve değerlendirmeleri. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İmam Azam: Fıkh-ı Ekber, İmam Maturidi: Kitabu’t-Tevhid ; Eş’arî: el-İbâne an Usûli’d-Diyâne
En-Nesefî: Tabsıratu’l-Edille, Bahru’l-kelâm, et-Temhid ; er-Râzî: Metâlibu’l-Âliyye ; el-Âmidî: Ebkâru’l-Efkâr; er-Râzî: Mi’yâru’ul-İlm ; Taftâzânî: Şerhu’l-Makasıd; Cürcânî: Şerhu’l-Mevâkıf; Cuveynî: Luma’u’l-edille; İzmirli İsmail Hakkı: Yeni İlm-i Kelam, Prof. Dr. Bekir Topaloğlu: Kelam İlmi ; Prof. Dr. Şaban Ali Düzgün: Kelamda yöntem Sorunu. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 10 | 100 |
Soru-Yanıt | 3 | 9 | 27 |
Okuma | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|