Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-148 | İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİNE GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam Mezhepleri Tarihinin amacı, konuları, temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanıtabilmek amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
YRD.DOÇ.DR. ŞAHİN AHMETOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Herhangi bir mezhebi araştırırken hangi ana kaynaklara müracaat edileceğini bilir. | 2 | Mezhepleri oluşturan sosyal siyasi, kültürel etkenleri ana hatlarıyla bilir. | 3 | Mezheplerin teşekkül sürecini ana hatlarıyla bilir. | 4 | Mezhepleri Ortaya Çıkaran Siyasi Faktörleri bilir. | 5 | Mezhepleri Ortaya Çıkaran Dini Faktörleri bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslam Mezhepleri Tarihi’nin ortaya çıkış nedenlerini, mezhep-din ilişkisini, mezhepleri ortaya çıkaran sosyal-siyasal vb. durumları, erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mezhepler Tarihi’nin Tanımı, Alanı, Kapsamı | | | 2 | Mezhepler Tarihi’nin Tanımı, Amacı, Konusu | | | 3 | İslam Mezhepler Tarihi’nin Metodu ve Metot ile İlgili Genel Yaklaşımlar | | | 4 | İslam Mezhepler Tarihi’nin Metodik Problemleri | | | 5 | İslam Mezhepler Tarihi İle İlgili Temel Kaynaklar | | | 6 | İslam Mezhepler Tarihi İle İlgili Temel Kaynakların Genel Özellikleri | | | 7 | Mezhepleri Ortaya Çıkaran İtikadi, Sosyal,Kültürel ve İktisadi Faktörler | | | 8 | Mezhepleri Ortaya Çıkaran Siyasi Faktörler | | | 9 | Mezhepleri Ortaya Çıkaran Dini Faktörler | | | 10 | Toplumsal Yapı ve Mezhepler | | | 11 | Toplumsal Yapı ve Mezhepler | | | 12 | Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri, Yayıldığı Bölgeler, Etkileri, Edebiyatı | | | 13 | Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri, Yayıldığı Bölgeler, Etkileri, Edebiyatı | | | 14 | Mezhepleri İsimlendirme Sorunu, Teşekkül Süreci, Görüşleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eş’ari, İlk Dönem İslam Mezhepleri; Şehristani, Mezhepler Arasındaki Farklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 7 | 70 |
Tartışma | 7 | 7 | 49 |
Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Sözlü Sınav | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|