|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB-23-222 | HADİS OKUMA TEKNİKLERİ - II | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; Hadis ilminin klasik temel kaynaklarını tanıtmak ve onların nasıl okunması gerektiği hakkında bilgi vermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Osman BİLGEN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis ilminin temel kaynakları öğrenilir | 2 | Temel kaynaklardan nasıl istifade edileceği kavranır. | 3 | Temel kaynaklar arası ortak ve farklı yönler tespit edilir. | 4 | Temel kaynakları kullanma ve onlardan hadis bulma melekesi geliştirilir. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin sonunda öğrenciler, Hadis ilminin klasik temel kaynakları hakkında bilgi sahibi olmak ve onlardan nasıl istifade edebileceğini öğrenir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Klasik Temel Hadis Kaynakları | | | 2 | Hadis Okumada Nelere Dikkat Edilmeli | | | 3 | Örnek Metin: Buhârî ve es-Sahîh’i | | | 4 | Örnek Metin: Müslim ve Sahîhu Müslim’i | | | 5 | Örnek Metin: Tirmizî ve el-Câmiu’s-Sahîh’i | | | 6 | Örnek Metin: Ebû Dâvûd ve Sünen’i | | | 7 | Örnek Metin: Nesâî ve es-Sünen’i | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Örnek Metin: İbn Mace ve Sünenu İbn Mace’si | | | 10 | Örnek Metin: Ahmed b. Hanbel ve Müsned’i | | | 11 | Örnek Metin: Mâlik b. Enes ve Muvatta’ı | | | 12 | Örnek Metin: Abdurrezzâk ve el-Musannef’i | | | 13 | Örnek Metin: Heysemî ve Mecmaü’z-zevaid ve menbaü’l-fevaid’i | | | 14 | Örnek Metin: Ali el-Muttakî ve Kenzü’l-Ummâl’i | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Temel Kaynaklar:
1. Buhârî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmâil b. İbrâhim b. el-Mugîre, es-Sahîh, b.y.y. 1315/1984.
el-Câmiu’s-Sahîh- Sahih-i Buhârî ve Tercemesi, (çev. Mehmed Sofuoğlu), İstanbul 1987.
2. Müslim, Ebü’l-Hüseyn el-Haccâc en-Neysâbûrî, Sahîhu Müslim, Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, Beyrut, ts.
Sahîh-i Müslim ve Tercemesi, (çev. Mehmed Sofuoğlu), İrfan Yayınevi, İstanbul 1967.
3. Tirmizî, Ebû İsâ Muhammed b. İsâ b. Sevre et-Tirmizî, el-Câmiu’s-Sahîh, Kahire 1384.
4. Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş’as b. İshak el-Ezdî es-Sicistânî, Sünen, Mısır 1371.
5. Nesâî, Ebû Abdurrahmanrrahman Ahmed İbn Şuayb (303/915), es-Sünen, (thk. Abdülfettah Ebû Gudde), Mektebetü’l-Matbuati’l-İslâmiyye, Halep, 1406/1986.
6. İbn Mace, Ebû Abdullah Muhammed b. Yezid er-Rebei el-Kazvini, Sünenu İbn Mace, (tah. Muhammed Mustafa A'zami), Şeriketü't-Tıbaati'l-Arabiyye, Riyad 1984/1404.
7. Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdullah Ahmed b. Muhammed b. Hanbel eş-Şeybânî, Müsned, Beyrut, ts.
8. Mâlik b. Enes, Ebû Abdullah el-Esbahî, Muvatta, (thk. Muhammed Fuat Abdülbâkî), Dârü’l-Hadis, Kâhire, ts.
Yardımcı Kaynaklar:
1. Çakan, İsmail Lütfi, Hadis nasıl okunur / okutulur?, Erkam Matbaası, İstanbul 2003.
2. Abdurrezzâk, Ebû Bekr Abdurrezzâk b. Hemmâm es-San’ânî, el-Musannef, (thk. Habiburrahman el-A’zamî), Dârü’t-Turâs, Beyrut 1970.
3. Heysemî, Ebü’l-Hasan Nureddin Ali b. Ebî Bekr b. Süleyman, Mecmaü’z-zevaid ve menbaü’l-fevaid, Darü’l-Kitâbi’l-Arabi, Beyrut 1967.
4. Hakim, Ebû Abdullah İbnü'l-Beyyi Muhammed Nisaburi, el-Müstedrek ale's-Sahihayn, (dirase ve tahkik Mustafa Abdülkadir Ata), Dârü'l-Kütübi'l-İlmiyye, Beyrut 1990/1411.
5. Ali el-Muttakî, Alâuddin Ali b. Abdülmelik b. Kâdı Han el-Hindî, Kenzü’l-Ummâl, Müessesetü’r-Risâle, Beyrut-1409/1989.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Seminer | 1 | 10 | 10 | Makale Kritik Etme | 7 | 5 | 35 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 5 | 70 | Ev Ödevi | 7 | 5 | 35 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|