Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-176 | YENİ SOSYAL HAREKETLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Alain Toruraine, Clauss Offe, Alberto Melucci, Jean Cohen, Enrique Larana, Hank Johston, Joseph R. Gusfield gibi sosyal hareket teorisyenlerinin toplumsal olay ve olguların inceleme biçimleri, ve bu teorilerin birbirleriyle ilişkilerinin sosyolojik metod temelinde anlaşılması ve ele alınmasını, tanımlanmasını ve tasvir edilmesini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Emine Öztürk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Temel Sosyolojik Kavramlar | 2 | 2. Sosyolojik Kanunlar | 3 | 3. Sosyolojinin Tarihçesi | 4 | 4. Mikro Sosyoloji | 5 | 5. Makro Sosyoloji |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alain Toruraine
Alain Toruranine
Clauss Offe
Clauss Offe
Jean Cohen
Jean Cohen
Alberto Melucci
Enrique Larana
Hank Johston
Joseph R. Gusfield
Edgar Morin
Küreselleşen Dünya ve Yeni Sosyal Hareketler
Yeni Sosyal Hareketlerin Değerlendirmesi
Hank Johston
Joseph R. Gusfield
Edgar Morin
Küreselleşen Dünya ve Yeni Sosyal Hareketler
Yeni Sosyal Hareketlerin Değerlendirmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Alain Toruraine
| | | 2 | Alain Toruranine | | | 3 | Clauss Offe | | | 4 | Jean Cohen | | | 5 | Jean Cohen | | | 6 | Alberto Melucci | | | 7 | Alberto Melucci | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Enrique Larana | | | 10 | Enrique Larana | | | 11 | Hank Johston
| | | 12 | Joseph R. Gusfield | | | 13 | Edgar Morin | | | 14 | Küreselleşen Dünya ve Yeni Sosyal Hareketler | | | 15 | Yeni Sosyal Hareketlerin Değerlendirmesi | | | 16 | Yeni Sosyal Hareketlerin Değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Kenan Çayır, Yeni Sosyal Hareketler, Kaknüs Yay,
2.Zeki Arslantürk & Tayfun Amman, Sosyoloji, İst.:Çamlıca Yay., Kasım/2001
3.Sulhi Dönmezer, Toplumbilim, İst.: Beta Yay., Ocak/1994
4.Amiran Kurtkan Bilgiseven, Genel Sosyoloji, İst.: Filiz Kitabevi, 1995
5.Yumni Sezen, Sosyolojide Temel Bilgiler ve Tartışmalar, İst.İFAV Yay, 1997
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 1 | 8 | 8 |
Deney | 1 | 8 | 8 |
Gözlem | 1 | 8 | 8 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 8 | 8 |
Makale Yazma | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 4 | 8 | 32 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|