Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-174 | TÜRK TOPLUM YAPISI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türk toplum yapısının, Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi’nin, Osmanlı Kimliğinin, Osmanlı Sosyal Sistemi’nin, Ulus Devlet Kavramı’nın Küreselleşen Dünyada Ne Anlam İfade Ettiği, Tarihsel Bir Süreç Olarak Oğuz Türkmen Ayrışımı, Doğru ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısın gibi Türk toplumuna özgü olay ve olguların, bu toplumsal olay ve olguların birbirleriyle ilişkilerinin sosyolojik metod temelinde anlaşılması ve ele alınmasını, tanımlanmasını ve tasvir edilmesini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Emine Öztürk |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Temel Sosyolojik Kavramlar | 2 | 2. Sosyolojik Kanunlar | 3 | 3. Sosyolojinin Tarihçesi | 4 | 4. Mikro Sosyoloji | 5 | 5. Makro Sosyoloji | 6 | 6. Sosyoloji Teorileri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Toplum Yapısı
Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi
Niçin Osmanlı Kimliği?
Osmanlı’ya Sosyal Tarih Açısından Bir Yaklaşım
Tanzimat veya Prototip Batılılaşma
Bir Sosyal Sistem Olarak Resmi Teori
Günümüz Türk Toplumunun Dinamikleri
Ara Sınav
Tarihsel Bir Süreç İçinde Oğuz Türkmen Ayrışımı
Doğu ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısı
Zenginlik-Yoksulluk Kültürü Kutuplaşması
Toplumsal Yapı ve Küreselleşme
Türk Aile Sistemi
Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Toplum Yapısı
| | | 2 | Osmanlı Öncesi Türk Düşünce Sistemi | | | 3 | Niçin Osmanlı Kimliği? | | | 4 | Osmanlı’ya Sosyal Tarih Açısından Bir Yaklaşım | | | 5 | Tanzimat veya Prototip Batılılaşma | | | 6 | Bir Sosyal Sistem Olarak Resmi Teori | | | 7 | Günümüz Türk Toplumunun Dinamikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Tarihsel Bir Süreç İçinde Oğuz Türkmen Ayrışımı | | | 10 | Doğu ve Güneydoğu Kabile Aşiret Yapısı | | | 11 | Zenginlik-Yoksulluk Kültürü Kutuplaşması | | | 12 | Toplumsal Yapı ve Küreselleşme | | | 13 | Türk Aile Sistemi | | | 14 | Toplumsal Yapı ve Kültürel Değişme | | | 15 | Türk Toplum Yapısının Değerlendirmesi | | | 16 | Türk Toplum Yapısının Değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Türkdoğan, Orhan, Türk Toplum Yapısı, İst., Kırmızı Yay., Şubat/2008
2.Zeki Arslantürk & Tayfun Amman, Sosyoloji, İst.:Çamlıca Yay., Kasım/2001
3.Sulhi Dönmezer, Toplumbilim, İst.: Beta Yay., Ocak/1994
4.Amiran Kurtkan Bilgiseven, İst.: Filiz Kitabevi, 1995
5.Yumni Sezen, Sosyolojide Temel Bilgiler ve Tartışmalar, İst.İFAV Yay, 1997
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 8 | 8 |
Tartışma | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 1 | 8 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Gözlem | 1 | 8 | 8 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 6 | 12 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 0 | 0 | 0 |
Makale Yazma | 1 | 13 | 13 |
Makale Kritik Etme | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|