Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-125 | AHLAK FELSEFESİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Etiğin insan ve toplum için çok önemli olduğunu öğretmek, etiğin kavramlarını, günümüze kadar gelen etik teorilerini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yard. Doç. Dr. Suat ÇELİKKOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ahlak felsefesinin temel kavramlarını bilir. | 2 | Ahlak felsefesinin temel problemlerini bilir. | 3 | Öğrencilere ahlaki değerleri kazandırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
1. Analiz ve Sentez kapasitesi
2. Temel Genel Bilgi (Kültür)
3. Mesleki Temel Bilgi
4. Problem Çözme becerisi
5. Karar verme becerisi
6. Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
7. Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük
8. Yeni fikirler üretme kapasitesi (yaratıcılık)
|
Dersin İçeriği |
etik, ahlak felsefesi, iyi-kötü, mutluluk, teorik erdemler, pratik erdemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlak Felsefesi Nedir? | | | 2 | Ahlak Felsefesinin Yöntemleri | | | 3 | Ahlak Felsefesinin Problemleri | | | 4 | Ahlak Felsefesinde Değer Eylem İlişkisi | | | 5 | Ahlaki Davranışın Özellikleri | | | 6 | İyi Kavramı | | | 7 | İrade Özgürlüğül | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Deontolojik Etik | | | 10 | Ferdi Ahlak | | | 11 | Aile Ahlakı | | | 12 | Komşuluk Ahlakı | | | 13 | Toplum Ahlakı | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet S. Aydın, Tanrı-Ahlak İlişkisi, Ankara 1991;
Bedia Akarsu, Ahlaki Öğretiler, İst. 1983;
R. Billington, Ahlak Düşüncesine Giriş, İstanbul 1997;
M. A. Draz, Kur’an Ahlakı, İstanbul 1993;
M. Fahri, İslam Ahlak Teorileri, İstanbul 2004;
H. Heimsoeth, Ahlak Denen Bilmece, (Çev. N. Uygur), İstanbul:1978;
W. D. Hudson, Modern Moral Philosophy, London 1981;
I. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, (Çv. I.Kuçuradi), Ank. 1995;
R. Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Ankara 1992;
Recep Kılıç, Dini Anlamak Üzerine, İstanbul 2004;
J. Nuttall, Etiğe Giriş, İst. 1997;
H. Z. Ülken, Ahlak, İstanbul 2001.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 15 | 105 |
Okuma | 8 | 8 | 64 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|