Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-156 | KUR'AN'A GÖRE İNSAN PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur'an'ın insan merkezli yapısının tanınması ve anlaşılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mehmet Ünal |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsanın yaradılış özelliklerini kavratma | 2 | Kur'an'da insanın karakteristik özelliklerinin bilinmesi | 3 | Kur'anda yer alan davranış motiflerinin belirlenmesi | 4 | Kur'an'ın yer verdiği şahsiyet tiplerinin öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur'an'ın psikoloji disiplini açısından taşıdığı önemi; insanın taşıdığı tüm ahlaki nitelikleri ve zaafları ortaya koyan bir kutsal metin olarak ele alınması ve incelenmesi hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kur'an'da İnsanın Yaradılış Özellikleri: Nefs ve Ruh Kavramı | | | 2 | Kur'an'da Din Duygusunun Fıtriliği: Fıtrat ve Karşıt Psikolojik Teoriler | | | 3 | Kur'an'da insanın karakteristikleri: a. Olumsuz nitelikler b. Olumlu nitelikler | | | 4 | Din - Ahlak İlişkisi ve Yabancılaşma | | | 5 | Küfür ve Sapmanın Parametreleri | | | 6 | Kur'an'da mümin psikolojisi | | | 7 | İbadetin ardındaki etkenler: zikir, dua, tevbe. | | | 8 | Kur'an'da davranış Motifleri | | | 9 | Kur'an'da Reaksiyonlar: Korku, Öfke, Sevgi, Hoşnutsuzluk | | | 10 | Haset, Pişmanlık, Ölüm Korkusu | | | 11 | Hatırlama ve Unutma | | | 12 | Kur'an'da Öğrenme: İlim Kaynakları | | | 13 | Kur'an'da Şahsiyet Çeşitleri: Müminler, Kafirler, Münafıklar | | | 14 | Kur'an'da Psikoterapi: Güven Bilinci, Sosyalleşme Bilinci | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnsan Psikolojisi, Prof. Dr. Nevzat Tarhan
Kur'an'da inkar psikolojisi, Mehmet Yolcu
Kur'an ve Psikoloji, Prof. Dr. Osman Necati
Kur'an ve İnsan Psikolojisi
Psikolojik Kur'an Terimleri Atlası, Doç. Dr. Abdurrahman KASAPOĞLU |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 1 | 62 | 62 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 5 | 15 | 75 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|