Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-136 | DİN BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - I | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Din bilimlerindeki yöntem ile ilgili temel tartışma konularını kavratmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Yusuf MACİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din bilimlerinin paradigmalarını ve temel iddialarını kavrar. Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapma. | 2 | Din bilimleri açısından din fenomenin yeri, önemi ve işlevi hakkında yorum yapar. | 3 | Ana hatlarıyla sosyolojik, psikolojik, antropolojik ve fenomenolojik din teorilerini bilimsel yöntemlerle analiz eder. | 4 | Din bilimleri odaklı özgün araştırmalar yapar. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimler tasnifini ve din bilimlerinin bu tasnif içindeki yerini kavrar
Farklı sosyal-bilimsel ekoller ile ilgili temel kaynaklardan yararlanabilir
Anlama ve yorumlama konusunu din bilimleri özelinde kavrar
Bilim felsefesindeki tartışmalar ve sosyal bilim paradigmasındaki değişim çerçevesinde din bilimlerini değerlendirebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Konunun ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | Sosyal bilimler ve din bilimleri | | | 3 | Dine antropolojik yaklaşımlar | | | 4 | Dine antropolojik yaklaşımlar | | | 5 | Dine psikolojik yaklaşımlar | | | 6 | Dine sosyolojik yaklaşımlar | | | 7 | Klasik sosyal bilim paradigmasındaki değişim | | | 8 | Bilim felsefesindeki tartışmaların din bilimlerine etkisi | | | 9 | Din bilimlerinde anlama ve yorumlama | | | 10 | Din bilimlerinde objektiflik problemi | | | 11 | Dinlerde evrensellik ve yerellik tartışmaları | | | 12 | Din araştırmalarında tarihsel gerçekçilik ve tarihsel inşacılık | | | 13 | Din bilimlerinin geleceği üzerine tartışmalar | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
William E. Paden, Kutsalın Yorumu, Çev. Abdurrahman Kurt, Sentez Yay., İstanbul, 2008.
Ömer Mahir Alper (ed.), Batı’da Din Çalışmaları, Metropol Yay., İstanbul, 2002.
James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek, Çev. Fuat Aydın, İz Yay., İstanbul, 2004.
Inger Furseth, Pal Repstad, Din Sosyolojisine Giriş, Çev. İ. Çapcıoğlu, H. Aydınalp, Birleşik Kitabevi, Ankara, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 12 | 84 |
Ev Ödevi | 9 | 6 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|