Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FDB-23-106 | ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
19.yüzyıldan günümüze kadarki temel felsefe akımlarını, önde gelen temsilcilerini ve günümüzdeki etkilerini incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Özkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi alan öğrenci çağdaş felsefe içinde ortaya çıkan düşünce sistemlerini ve temel kavramları ve önemli filozofları tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefe tarihinde Kant’ın yol açtığı etkiyle felsefenin mecrasının nasıl değiştiğini ve bu bağlamda, çağdaş felsefe akımlarının ve bu akımlara bağlı filozofların düşüncelerinin günümüz düşünce dünyasındaki yansımalarını ortaya koymaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Analitik Felsefe | Müzakere | | 2 | Modern Doğa Felsefesi | Müzakere - Seminer | | 3 | Pozitivist Felsefe | Müzakere | | 4 | Dil Felsefesi | Müzakere - Seminer | | 5 | Varoluşçuluk | Müzakere | | 6 | Postmodernizm | Müzakere - Seminer | | 7 | Sezgicilik | Müzakere | | 8 | Hermönitik | Müzakere - Seminer | | 9 | Yapısalcılık | Müzakere | | 10 | Kritisizm | Müzakere - Seminer | | 11 | Materyalizm | Müzakere | | 12 | Marksizm | Müzakere - Seminer | | 13 | Fenomenoloji | Müzakere | | 14 | Yeni Ontoloji | Müzakere - Seminer | | 15 | Genel Değerlendirme | Müzakere | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. D.West, Kıta Avrupası Felsefesi’ne Giriş, İstanbul 1998 ;
2. Bedia Akarsu, Çağdaş Felsefei, İstanbul 1998 ;
3. Bochenski, Çağdaş Avrupa Felsefesi, İstanbul 1997 ;
4. R. Vernaux, Eksiztansiyalizm Üzerine Dersler, Kayseri 1994 ;
5. K. Jaspers, Felsefe Nedir?, İstanbul 1997;
6. F. Copleston, A History of Philosophy, London 1959;
7. J. Locke, Two Treatises on Government, yy. 1968;
8. G. W. F. Hegel, Reason in History, Newyork 1953;
9. İ. Kant, The Critic of Pure Reason, London 1990
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Seminer | 1 | 8 | 8 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 10 | 11 | 110 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|