Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500408106 | DEZAVANTAJLI GRUPLAR VE SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuklar, engelliler, göçmenler, yaşlılar, gençler, yoksullar gibi toplumun dezavantajlı gruplarının yaşadıkları/ yaşayabilecekleri sorunları ve bu sorunları gidermeye yönelik sosyal hizmet uygulamalarını ortaya koymaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hasan BİÇİM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dezavantajlı grup kavramını açıklayabileceklerdir | 2 | Dezavantajlı grupları sıralayabileceklerdir | 3 | Dezavantajlı grupların sorunlarını açıklayabilmek | 4 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal hizmet uygulamalarını açıklayabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dezavantajlı grup kavramı Sosyal Dışlanma Sosyal İçerme Dezavantajlı gruplar; çocuklar, engelliler, göçmenler, yaşlılar, gençler, yoksullar vb. Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal hizmet önlemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dezavantajlı grup kavramı Sosyal Dışlanma Sosyal İçerme Dezavantajlı gruplar; çocuklar, engelliler, göçmenler, yaşlılar, gençler, yoksullar vb. Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politika önlemleri | | | 2 | Sosyal Dışlanma | | | 3 | Sosyal İçerme | | | 4 | Dezavantajlı Gruplar; çocuklar | | | 5 | Dezavantajlı Gruplar; çocuklar-II | | | 6 | Dezavantajlı Gruplar; Kadınlar | | | 7 | Dezavantajlı Gruplar; Kadınlar-II | | | 8 | Dezavantajlı Gruplar; Engelliler | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Dezavantajlı Gruplar; Göçmenler | | | 11 | Dezavantajlı Gruplar; Eski hükümlüler | | | 12 | Dezavantajlı Gruplar; Yaşlılar | | | 13 | Dezavantajlı Gruplar; Gençler | | | 14 | Dezavantajlı Gruplar; Yoksullar | | | 15 | Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doğan, H. (2021). Sosyal Hizmette Dezavantajlı / Risk Altındaki Gruplar. Nika yayınları: İstanbul.
Ören, K. (2022). Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Hizmet. Nobel Yayınları: Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|