Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 22110050114 | BAĞIMLILIK VE HEMŞİRELİK | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencilerin bağımlılık, etyolojisi, epidemiyolojisi, bağımlılık yapıcı maddeler ve etkileri, bağımlılığı önleme, bağımlılık tedavisi ve önlenmesinde hemşirelik yaklaşımları, bağımlılığın sonuçları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve analiz becerisi kazanmaları. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Learning Outcomes |
1 | Bağımlılık ve ilişkili kavramları öğrenme | 2 | Bağımlılık yapıcı maddeleri, özelliklerini ve etkilerini öğrenme | 3 | Bağımlılık tedavi aşamalarını, uygulamalarını ve hemşirelik girişimlerini öğrenme | 4 | Bağımlılıkta ve bağımlılık tedavi merkezlerinde hemşirenin rollerini/işlevlerini öğrenme |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
|
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
Bireyin yaşamı boyunca karşılaşacağı zaralı maddeleri tanımasına ve korunmasına yönelik yollar açıklanacaktır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Bağımlılık evreleri | | | 2 | Bağımlılıkta tanı kriterleri | | | 3 | Bağımlılıkla ilişkili kuramlar, etyolojisi | | | 4 | Bağımlılığın nedenleri, epidemiyolojisi | | | 5 | Bağımlılık yapıcı maddeler, etkileri, yoksunluğu | | | 6 | Bağımlılıkta anamnez, hasta kabul ve değerlendirme | | | 7 | Bağımlılıkta tedavi aşamaları ve hemşirenin rolü | | | 8 | Acil durumlarda, entoksikasyon ve yoksunlukta müdahale ve hemşirelik girişimleri | | | 9 | Bağımlılık tedavisinde psikoterapi ve grup terapi uygulamaları | | | 10 | Tedavide ailenin rolü ve aile tedavisi | | | 11 | Bağımlılık tedavisinde terapotik ortam ve rehabilitasyon uygulamaları | | | 12 | Bağımlılıkta kendine yardım grupları | | | 13 | Alkol ve madde kullanımı sonuçları, topluma etkileri | | | 14 | Bağımlılıkta yasal ve adli konular | | |
|
Recommended or Required Reading |
Townsend MC. Essential Psychiatric Mental Health Nursing; Concepts of Care in Evidence-Based Practice. Fourth Ed., F.A. Davis Company, 2008. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Proje Sunma | 4 | 1,5 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Performans | 3 | 2 | 6 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|