|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200401307001 | KARAR VERME YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 4 | 7 | 0 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Etkin karar verme bilgi ve becerisinin edinilmesi, yönetsel karar vermede kullanılan sayısal yöntemlerin edinimi ve uygulanmasına yönelik yeterlilik ve donanım kazandırılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetimsel kararlar alma becerisi kazanır | 2 | Yönetimsel kararların alınmasında etkili olan sayısal yöntemleri kullanır. | 3 | Maliyet ve kar optimizasyon kavramını tanımlar. | 4 | Sayısal yöntemleri yönetimsel yöntemlerle açıklayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Kararar kavramı, karar vermeyi etkileyen ve sınırlayan faktörler, işletmelerde karar vermeden kullanılan kantitatif yöntemler, karar sorunları, karar verme modelleri, karar modeli kurma, sayısal karar verme yöntemleri dersin çeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kararlar ve modeller; karar problemlerinin yapısı, kararın amacı, karar faaliyetleri, kontrol edilemeyen faaliyetler | | | 2 | Belirsizlik, belirlilik ve risk, kısıtlayıcılar, karar süreci | | | 3 | Model kurma ve doğrusal programlama; doğrusal programlama ile ilgili varsayımlar ve tanımlamalar, doğrusal programlama probleminin özellikleri | | | 4 | Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniğ | | | 5 | Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama | | | 6 | Doğrusal programlama duality ve duyarlılık analizleri; dual problemin tanımı, primal ve dual problemler ile ilgili önermeler, dual simpleks yöntem, İkilik probleminin ekonomik açıklaması ve gölge fiyatlar | | | 7 | Duyarlılık analizleri; maliyet satır vektöründe değişme, kısıtlayıcı denklemin sağ tarafındaki sütun vektöründe değişme | | | 8 | Kısıtlayıcı denklem matrisinde değişme, problem yani bir faaliyet eklenmesi, yeni bir kısıtlayıcının eklenmesi Ulaştırma modelleri; ulaştırma probleminin matematik modeli, dengeli ve dengesiz ulaştırma problemleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Ulaştırma algoritması (çözüm tekniği); kuzeybatı köşesi yöntemi, en az maliyetli göze yöntemi Vogel yaklaşımı | | | 11 | En uygun çözümün bulunması; atlama taşı yöntemi, çoğaltan yöntemi, bozulma durumu ve çözümü, seçenekli optimal çözümler | | | 12 | En büyükleme tipi ulaştırma problemleri, ulaştırma modellerinde duyarlılık analizleri, maliyetlerdeki duyarlılık | | | 13 | Maksimum Akış Problemleri | | | 14 | Arz miktarındaki duyarlılık, talep miktarındaki duyarlılık, atama modeli ve gezgin satıcı problemi için en yakın yaklaşım yöntemi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Karar Verme Yöntemleri-Kaan Yaralıoğlu-Detay Yayıncılık
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri-Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder-Dora Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|