Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200401307001KARAR VERME YÖNTEMLERİSeçmeli470
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etkin karar verme bilgi ve becerisinin edinilmesi, yönetsel karar vermede kullanılan sayısal yöntemlerin edinimi ve uygulanmasına yönelik yeterlilik ve donanım kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yönetimsel kararlar alma becerisi kazanır
2Yönetimsel kararların alınmasında etkili olan sayısal yöntemleri kullanır.
3Maliyet ve kar optimizasyon kavramını tanımlar.
4Sayısal yöntemleri yönetimsel yöntemlerle açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kararar kavramı, karar vermeyi etkileyen ve sınırlayan faktörler, işletmelerde karar vermeden kullanılan kantitatif yöntemler, karar sorunları, karar verme modelleri, karar modeli kurma, sayısal karar verme yöntemleri dersin çeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kararlar ve modeller; karar problemlerinin yapısı, kararın amacı, karar faaliyetleri, kontrol edilemeyen faaliyetler
2Belirsizlik, belirlilik ve risk, kısıtlayıcılar, karar süreci
3Model kurma ve doğrusal programlama; doğrusal programlama ile ilgili varsayımlar ve tanımlamalar, doğrusal programlama probleminin özellikleri
4Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniğ
5Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama
6Doğrusal programlama duality ve duyarlılık analizleri; dual problemin tanımı, primal ve dual problemler ile ilgili önermeler, dual simpleks yöntem, İkilik probleminin ekonomik açıklaması ve gölge fiyatlar
7Duyarlılık analizleri; maliyet satır vektöründe değişme, kısıtlayıcı denklemin sağ tarafındaki sütun vektöründe değişme
8Kısıtlayıcı denklem matrisinde değişme, problem yani bir faaliyet eklenmesi, yeni bir kısıtlayıcının eklenmesi Ulaştırma modelleri; ulaştırma probleminin matematik modeli, dengeli ve dengesiz ulaştırma problemleri
9Ara sınav
10Ulaştırma algoritması (çözüm tekniği); kuzeybatı köşesi yöntemi, en az maliyetli göze yöntemi Vogel yaklaşımı
11En uygun çözümün bulunması; atlama taşı yöntemi, çoğaltan yöntemi, bozulma durumu ve çözümü, seçenekli optimal çözümler
12En büyükleme tipi ulaştırma problemleri, ulaştırma modellerinde duyarlılık analizleri, maliyetlerdeki duyarlılık
13Maksimum Akış Problemleri
14Arz miktarındaki duyarlılık, talep miktarındaki duyarlılık, atama modeli ve gezgin satıcı problemi için en yakın yaklaşım yöntemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karar Verme Yöntemleri-Kaan Yaralıoğlu-Detay Yayıncılık Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri-Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder-Dora Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı170
Final Sınavı için Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)4
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444434
ÖÇ2344343
ÖÇ3443343
ÖÇ4433444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr