Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
0701208106ÜZÜMSÜ MEYVELERSeçmeli363
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Dersin amacı, öğrencilerin ekonomi bilimi ile ilgili temel kavramları ve teorileri öğrenerek, güncel ekonomik olayları analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazanmaları; tarım sektöründeki sorunların ekonomik boyutu hakkında genel bir fikir sahibi olmalarıdır. Öğrenciler bu dersi alarak daha ileri düzeydeki tarım ekonomisi derslerini almalarını mümkün kılacak ekonomi bilgisi altyapısına sahip olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Kasım ŞAHİN
Learning Outcomes
1Üzümsü meyve türlerinin Ülkemiz ve Dünya üretimi hakkında bilgi sahibi olur.
2Çilek, Ahududu, Böğürtlen, Dut gibi üzümsü gibi meyve türlerinin ekolojik istekleri hakkında bilgi sahibi olur Bitki-su ilişkilerini yorumlayabilir
3Çilek, Ahududu, Böğürtlen, Dut gibi üzümsü gibi meyve türlerinin döllenme biyolojileri hakkında bilgi sahibi olur
4Çilek, Ahududu, Böğürtlen, Dut gibi üzümsü gibi meyve türlerinin yetiştiriciliği ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur
5
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
-Ekonomi ile İlgili Temel Kavramlar -Her Ekonominin Karşılaştığı Temel Sorunlar ve Ekonomik Sistemler -Piyasa Kavramı ve Piyasa Çeşitleri -Fiyat Teorisi -Tüketim Teorisi -Üretim Teorisi-Üretim Masrafları -Tam Rekabet Piyasasında Denge -Monopol Piyasada Denge -Makro ekonomide temel göstergeler
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
11-Ekonomik problemleri tanıma
22-Ekonomik problemleri analiz etme becerisi
33-Ekonomide değişkenler arasındaki ilişkileri grafiksel, sayısal ve sözel olarak analiz edebilme
44-Günlük ekonomik olayları yorumlayabilme
55-Tarım işletmeciliğinde ve tarım sektöründe karşılaşılan problemlerin ekonomik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme
66-Güncel sorunlara çözümler üretmeyi ve kişisel seçimlerde doğru kararlar almayı sağlayacak analitik bakış açısını kazanma
77-Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla özgüven duygusunu geliştirebilme
88-Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile araştırma, analiz ve sentez yapma becerisinin gelişmesi
99-Sorumluluk taşıyabilme
1010-Zaman yönetiminde etkin olabilme
11
12
13
14
15
16
Recommended or Required Reading
Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Kitapevi, 2009. Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin Kitapevi, 2009. Erdal M. Ünsal, İktisada Giriş, İmaj Yayıncılık, 2007, ISBN: 975 8752515. İlker Parasız, İktisadın ABC’si, 7. baskı, Ezgi Kitabevi, 2005. N. Gregory Mankiw, Principles of Microeconomics, Thompson South-Western, 4th Edition, .2006, ISBN: 978-0324319163 Michael Parkin, Economics, Global Edition + Myeconlab Xl, Pearson Education, 10/2009. ISBN: 9781408245811.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi155
TOTAL WORKLOAD (hours)93
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO14           
LO2  4         
LO3    3       
LO4      4   3 
LO5        4   
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr