Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100501 | DENEYSEL SANAT ATÖLYE III | Seçmeli | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciyi, sanatı bir bilgi üretim ve deneyim alanı olarak ele alarak görsel düşünme ve algılama,kendini ifade etme,hayal gücünü geliştirme ve sanatsal araçları kullanarak araştırma yapmayı ve yaratıcı fikirler üretmeye olanak vermektir.
Günümüz sanatının ortaya koyduğu çok yönlü düşünme yöntemleri bireysel ve toplumsal duyarlığın gelişmesini sağladığı gibi ,sanatın anlam üreten bir alan olarak, öğrencinin görsel,duysal,bedensel yeteneklerin gelişmesine katkıda bulunmak ve farklı ifade yollarının mümkün olduğunun uygulama ile göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Ebru KÖSE KOÇAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Birey ve toplumsal olarak sorumluluk bilinci kazanmak, | 2 | meseleleri farklı şekilde ele alma ve çözümleme yeteneği | 3 | endi bireysel yeteneklerini keşfetme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği, sanatta görme ve anlamdırma pratiği,otoportre ve persona,kimlik,sanat ve iktidar ilişkileri,kültürel farklılıklar, toplumsal cinsiyet,ütopya,avantgard gibi konuları sanatın dil ve ifade olanakları içinde ele almak ve bir atölye çalışması içinde teori ve pratiğin içiçe geçtiği uygulamalarla bu konuları yaratıcı atölye çalışmalarına dönüştürmek.Öğrenciler,fikirlerini desen, fotoğraf ve video,maket ve arşiv çalışması haritalama,obje,performatif çalışmalar,performans,kamusal alanda uygulama,mekana özgü çalışmalar gibi sanatsal pratiklerin ifade olanakları içinde geliştirirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rönesans ve Barok dönemin resimsel form anlayışının karşılaştırmalı görsel okuması. | | | 2 | | Rambrandt ve otoporte ve varlık sorunu,benlik ve çağdaş sanata yansımaları. | | 3 | 17yy da bir statü sembolü olarak Naturmorte’dan günümüzde tüketim malzemesi olarak Sanat Objesi. | | | 4 | Seçilen sanatcı ve yapıtlarından ödünç alınan bir kavramın bir atölyeye dönüştürülmesi. | | | 5 | Seçilen sanatcı ve yapıtın araştırma,uygulama,tartışma yöntemleri.Kavramsal çerçeve,bağlamlar,anlam dizgelerinin analizi ve kendine maletme süreçlerine uygulamanın olanaklarıyla başlangıç. | | | 6 | | Uygulama | | 7 | | ARASINAV | | 8 | | Uygulama | | 9 | | Uygulama | | 10 | | Sunum | | 11 | | Sunum | | 12 | | sunum | | 13 | | Sunum | | 14 | | FINAL | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 4 | 4 |
Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 14 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|