Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170500108109TARIM İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA YÖNETİMİSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan pazarlama olgusunun ne olduğu, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, pazarlama yönetimi ve pazarlama performansının incelenmesi ve pazarlama etiği konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Pazarlama Kavramının Tanımı ve Kavramsal Gelişimi 2 Pazarlama Planlaması ve Araştırması 3 Pazar Analizi, Konumlandırma, Bölümlendirme ve Hedefleme 4 Ürün Kararları ve Yönetimi 5 Fiyat Politikaları ve Yönetimi 6 Dağıtım Stratejisi ve Yönetimi 7 Tutundurma Kararları ve Yönetimi 8 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları 9 Endüstriyel Pazarlama ve Alıcı Davranışları 10 Dünyada ve Türkiye’de Tarım Sektörünün Önemi 11 Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği 12 Tarımsal Pazarlama Yönetimi 13 Tarımsal Pazarlama Faaliyetlerinde Karşılaşılan Problemler 14 Tarımsal Pazarlamanın Etkinleştirilmesine Yönelik Öneriler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, 20.Baskı, Türkmen KİTABEVİ
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1433344334332343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr