Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100100010 | GIDA AMBALAJLAMA | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci
• Ambalajın önemini kavrar ve temel kavramları açıklar.
• Gıdaların ambalajlanmasında tüketici, üretici ve ticaret açısından beklentilerin neler olduğunu öğrenir.
• Farklı ambalaj materyallerini kavrar.
• Değiştirilmiş atmosfer ambalajlamayı öğrenir
• Ambalaj tasarımlarında gerekli bilgileri öğrenir ve yapar
• Ambalaj sanayindeki farklı kodlama sistemlerini, barkodları öğrenir
Ambalaj materyalleri ile ilgili karşılaşabileceği problemlere çözüm önerebilir
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | I. Ambalajın önemini kavrar ve temel kavramları açıklar. | 2 | II. Gıdaların ambalajlanmasında tüketici, üretici ve ticaret açısından beklentilerin neler olduğunu öğrenir. | 3 | III. Metal malzemeleri öğrenir ve metal ambalajları kavrar | 4 | IV. Cam malzemeyi öğrenir ve cam ambalajları kavrar | 5 | V. Kağıt malzemeyi ve kağıt ambalajları kavrar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
cam,
kağıt,
metal
plastik ambalaj malzemeleri,
kağıt,
plastik ambalaj malzemeleri,
cam,
kağıt,
metal
plastik ambalaj malzemeleri,
metal
plastik ambalaj malzemeleri
• cam,
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Gıda Ambalajlama ve beklentiler | | | 3 | Metal Malzeme ve Metal Ambalajlar | | | 4 | Cam Ambalajlar | | | 5 | Kağıt ve Kağıt Ambalajlar | | | 6 | Plastikler ve Plastik Ambalajlar | | | 7 | Plastikler ve Plastik Ambalajlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Taşıma Ambalajlar | | | 10 | Değiştirilmiş Atmosfer Ambalajlaması | | | 11 | Akıllı Ambalajlar | | | 12 | Ambalaj Tasarımı | | | 13 | Merak Edilenler | | | 14 | Merak Edilenler | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
. Üçüncü, M. 2000. Gıdaların Ambalajlanması, Ege Üniv. Basımevi. Bornova/İzmir
2. Erdal, G. 2009. Etkili Ambalaj Tasarımı. Dora Yayınları:28. Dora Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Bursa, s. 215.
3. Alpakın, L.F. 2007. Fleksibl Ambalajlar. Ambalaj Sanayicileri Derneği İktisadi İşletmesi, İstanbul. s. 98.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 18 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|