Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500207106İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İKY dersinin amacı insan kaynakları yönetimi süreçlerinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere İKY işlevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda dersin amacı aşağıdaki üç maddede özetlenebilir: İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Arzu SÖNMEZ ERYAŞAR
Öğrenme Çıktıları
11 İnsan Kaynakları Yönetim sistemlerini anlayabilmek;
22 İşletmede insan kaynaklarından maksimum verimi alırken, çalışanın mutluluğunu sağlayacak ögeleri ortaya koymak.;
33 İK yönetiminden çıkabilecek sorunları çözebilir;
44 Bir bilim dalı olarak insan kaynakları yönetimin içeriği ve kapsamını anlayabilir;
55 İnsan kaynakları yönetimindeki konuları açıklayan temel kavramları açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1- İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi, 2- İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, 3- İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, 4- İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlayabilme becerisi, 5- İKY süreci oluşturabilme bilgisi
Dersin İçeriği
İşletmenin destek aktiviteleri kapsamında yer alan insan kaynaklarının yönetimi ve ilkeleri,örgütlenmesi, iş analizi, personel planlaması, personel sağlama ve secme, oryantasyon, egitim, yetistirme ve gelistirme, kariyer planlaması, ödül ve ücretlendirme gibi temel fonksiyonları kapsar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İK Tanımı, İK Yönetiminin amaçları, politikası ve felsefesi
2İşletmede İK Yönetiminin Örgütlenmesi
3İK Planlaması ve Planlama Yöntemleri
4İş Analizi ve İş Tanımı
5İş gören bulma ve seçme teknikleri
6Eğitim Yönetimi, Eğitimde İzlenen ilkeler ve örgütlenme
7Performans Değerlemesi ve Süreçler
8Eğitim İhtiyaç Analizi ve Planlaması Eğitimin uygulaması ölçme ve değerlendirme
9Değerleme Yöntemleri ve Sonuçların Kontrolü
10İş Değerlendirmesinin Tanımı, Amaçları,
11İş Değerleme Yöntemleri
12Ücret Yönetimi
13Stratejik insan kaynakları yönetimi
14İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gary Dessler (2013), Human Resource Management, Prentice Hall, ISBN-10: 0132668211 Dursun BİNGÖL (2013), İnsan Kaynakları Yönetimi, Arıkan Basım Dağıtım, 8. Baskı, İstanbul, ISBN: 978-605-377-874-5
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım11414
Alan Gezisi155
Alan Çalışması155
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma111
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Rapor155
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ143                         
ÖÇ243                         
ÖÇ343                         
ÖÇ454                         
ÖÇ554                         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr