Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201006135EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMESeçmeli366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere eğitimde ölçme-değerlendirme süreçleri, ilkeleri, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, teknikleri, araçları vb. konular hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç Dr. Yasin Yiğit
Öğrenme Çıktıları
1Yeni ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının genel özelliklilerini, öğreneme, öğretme sürecine katkılarını açıklar.
2Geleneksel ölçme yaklaşımlarının olumu, sınırlı yönlerini ortaya koyar.
3Belli başlı ölçme değerlendirme tekniklerini, araçlarını irdeler.
4İlkelerine uygun ölçme değerlendirme çalışmaları yapar.
5Belli başlı değerlendirme türlerini, çeşitli değerlendirme yaklaşımlarını ve ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar.
6Soru türlerinin özelliklerini ve sınavlarda soruların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları açıklar.
7Değerlendirmede kullanılan ölçütleri açıklar.
8Not vermede kullanılan yöntemleri açıklar.
9Ölçme ve değerlendirmede temel istatistiki işlemleri uygular.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi Ölçme Türleri, Ölçek Türleri Ölçüt Türleri, Değerlendirme Türleri Korelasyon, Ölçmede Hata Güvenilirlik Geçerlik Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Test İstatistikleri Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Madde İstatistikleri Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları: Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Davranışların Değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
2Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
3Ölçme Türleri, Ölçek Türleri
4Ölçüt Türleri, Değerlendirme Türleri
5Korelasyon, Ölçmede Hata
6Güvenilirlik
7Geçerlik
8Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Test İstatistikleri
9Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler: Madde İstatistikleri
10Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
11Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
12Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
13Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları:
14Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Davranışların Değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ed. Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Yay., Ankara 2008 2. S. Durmuş & M. Bahar & Z. Nartgün & B. Bıçak, Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Pegem A Yay., Ankara 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14342
Takım/Grup Çalışması14114
Beyin Fırtınası14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Performans14114
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr