Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201001106EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞSeçmeli114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Öğrencilere, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini, okul ve sınıf ortamını, öğretmenlik biçemlerini ve etkili öğretmenlerin özelliklerini; eğitimdeki alternatif bakış açılarını, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temellerini, Türk eğitim sisteminin genel özelliklerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğ. Üüyesi Özkan Aydar
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Dört temel eğitim felsefesini ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini tanımlar.
3 Eğitimin diğer alanlarla ilişkilerini açıklar.
4Eğitim sürecinde okul, öğretmen, öğrenci ve ailenin rolünü açıklar.
5Öğretmen yetiştirmede güncel sorunları tartışır.
6Olumlu okul ve sınıf özellikleri ile ilgili örnekler verir.
7Eğitimde yeni yönelimleri kavrar.
8Eğitim ve öğretimin birey ve toplum yaşamındaki önemini kavrar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri; sınıf ve okul ortamı; öğretmenlik biçemleri ve etkili öğretmenlerin özellikleri; eğitimde değişik bakış açıları; eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temelleri; Türk Eğitim Sistemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimle ilgili temel kavramlar
2Eğitimin tarihsel temelleri
3Eğitimin felsefi temelleri
4Eğitimin toplumsal temelleri
5Eğitimin psikolojik temelleri
6Eğitimin Ekonomik temelleri
7Eğitimin teknolojik temelleri
8Ara sınav
9Eğitimin hukuksal temelleri
10Eğitimin Siyasal temelleri
11Eğitimin yönetsel temelleri
12Eğitimin denetimsel temelleri
13Meslek ve öğretmenlik
14Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslan, A. (Edt.), (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Nobel yayıncılık. Bakioğlu. A. (2015). Eğitim Bilimine Giriş. (2. Baskı), Nobel yayıncılık. Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed) (2003), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Pegem A Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara. Demirel, Ö. (Edt.), (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. (6. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Kilimci, S. A. (Edt.), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi Yayıncılık, (1. Baskı), 2011. Sönmez, V. (Ed.) (2000), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. /
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Tartışma13113
Soru-Yanıt13113
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr