Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006101 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere eğitimde ölçme-değerlendirme süreçleri, ilkeleri, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, teknikleri, araçları vb. konular hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili kavram ve süreçleri açıklar. | 2 | Geleneksel ölçme yaklaşımlarının olumu, sınırlı yönlerini ortaya koyar. | 3 | Yeni ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının genel özelliklilerini, öğreneme, öğretme sürecine katkılarını açıklar. | 4 | Belli başlı ölçme değerlendirme tekniklerini, araçlarını irdeler. | 5 | İlkelerine uygun ölçme değerlendirme çalışmaları yapar. | 6 | Belli başlı değerlendirme türlerini, çeşitli değerlendirme yaklaşımlarını ve ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar. | 7 | Soru türlerinin özelliklerini ve sınavlarda soruların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları açıklar. | 8 | Değerlendirmede kullanılan ölçütleri açıklar. | 9 | Not vermede kullanılan yöntemleri açıklar. | 10 | Ölçme ve değerlendirmede temel istatistiki işlemleri uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi
Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler (Güvenirlik, Geçerlik, Kullanışlılık)
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Bilişsel Davranışların Ölçülmesi)
Bilişsel Davranışların Ölçülmesinde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Yazılı Sınavlar, Sözlü Yoklamalar, Ödevler)
Test Geliştirme Süreci ve Test Türleri (Kısa Cevaplı-Çoktan Seçmeli-Doğru Yanlış - Eşleştirmeli Testler)
Test Geliştirme Süreci ve Test Türleri (Testler: Doğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler)
Duyuşsal Davranışların Ölçülmesinde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Gözlem-Görüşme-Kendini Anlatma-İlgi-Tutum-Kişilik-Değer Ölçekleri)
Devinişsel Becerilerin Ölçülmesi ve Ölçme Araçları (Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyaları)
Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri (Puanlama Ölçekleri-Yapılandırılmış Grid-Kelime İlişkilendirme-Kavram Haritası-Kavram Yanılgısı Listesi)
Çok Yönlü Teknikler (Görüşme, Akran Değerlendirme, Öz Değerlendirme-Hafıza Matrisi-Uygulama Kartları)
Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler (Merkezi Yığılma Ölçüleri-Dağılım Ölçüleri)
Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler (Madde Analizi) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | | | 3 | Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler (Güvenirlik, Geçerlik, Kullanışlılık) | | | 4 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Bilişsel Davranışların Ölçülmesi) | | | 5 | Bilişsel Davranışların Ölçülmesinde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Yazılı Sınavlar, Sözlü Yoklamalar, Ödevler) | | | 6 | Test Geliştirme Süreci ve Test Türleri (Kısa Cevaplı-Çoktan Seçmeli-Doğru Yanlış - Eşleştirmeli Testler) | | | 7 | Test Geliştirme Süreci ve Test Türleri (Testler: Doğru-Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler) | | | 8 | Duyuşsal Davranışların Ölçülmesinde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Gözlem-Görüşme-Kendini Anlatma-İlgi-Tutum-Kişilik-Değer Ölçekleri) | | | 9 | Devinişsel Becerilerin Ölçülmesi ve Ölçme Araçları (Performans Değerlendirme, | | | 10 | Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri (Ürün Dosyası-Puanlama Ölçekleri-Yapılandırılmış Grid-Kelime İlişkilendirme-Kavram Haritası-Kavram Yanılgısı Listesi) | | | 11 | Çok Yönlü Teknikler (Görüşme, Akran Değerlendirme, Öz Değerlendirme-Hafıza Matrisi-Uygulama Kartları) | | | 12 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler | | | 13 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler | | | 14 | Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Ed. Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Yay., Ankara 2008 2. S. Durmuş & M. Bahar & Z. Nartgün & B. Bıçak, Geleneksel- Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Pegem A Yay., Ankara 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|