Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005104 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini tanımlar. | 3 | Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklar. | 5 | Öğretim tasarımı ilke ve öğelerini bilir. | 6 | Öğretim araçları geliştirerek eğitim sürecinde kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi
Görsel Materyaller Tasarımı
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi | | | 3 | Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi | | | 4 | Görsel Materyaller Tasarımı | | | 5 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 6 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 7 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 8 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 9 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 10 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 11 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 12 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 13 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 14 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Halil İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Nobel Yayın, 2007.
2-Mehmet Korkmaz, Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Kimlik Yayın, 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|