|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201003112 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ders, öğrencilere, öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanılabilecek öğretim ilkeleri, yöntem, teknik ve strateji bilgi ve becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim ile ilgili temel kavramları tanır. | 2 | Öğretimin temel ilkelerini bilir. | 3 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir. | 4 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin eğitim sürecinde nasıl kullanılacağını analiz eder. | 5 | Alanıyla ilgili öğretim programlarını tartışır, öğretim programı ögeleri arasındaki ilişkiyi tartışır, analiz eder ve değerlendirir. | 6 | Farklı öğrenme-öğretme yaklaşımlarını inceler, kıyaslar ve değerlendirir. | 7 | Amaca, içeriğe ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler ve uygular. | 8 | Öğretim etkinliklerinin planlanmasının önemini değerlendirir. | 9 | Bir ders planında bulunması gereken özellikleri açıklar ve eksik olan yerleri düzeltir ve sonuçlandırır. | 10 | Uygun öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak alanına uygun şekilde öğretimi planlar. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme stratejileri ve yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri, kavram haritaları, düşünme becerileri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | | | 3 | Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme | | | 4 | Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri. | | | 5 | Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri. | | | 6 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili. | | | 7 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme | | | 8 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli. | | | 9 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık. | | | 10 | Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri. | | | 11 | Öğretim teknikleri | | | 12 | Öğretim teknikleri | | | 13 | Öğretim teknikleri | | | 14 | Öğretim teknikleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı (Planlamadan Değerlendirmeye). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks.
Özden, Y. (2004). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|