Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201003112ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİSeçmeli236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilere, öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanılabilecek öğretim ilkeleri, yöntem, teknik ve strateji bilgi ve becerisini kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MASATOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ile ilgili temel kavramları tanır.
2Öğretimin temel ilkelerini bilir.
3Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir.
4Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin eğitim sürecinde nasıl kullanılacağını analiz eder.
5Alanıyla ilgili öğretim programlarını tartışır, öğretim programı ögeleri arasındaki ilişkiyi tartışır, analiz eder ve değerlendirir.
6Farklı öğrenme-öğretme yaklaşımlarını inceler, kıyaslar ve değerlendirir.
7Amaca, içeriğe ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler ve uygular.
8Öğretim etkinliklerinin planlanmasının önemini değerlendirir.
9Bir ders planında bulunması gereken özellikleri açıklar ve eksik olan yerleri düzeltir ve sonuçlandırır.
10Uygun öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak alanına uygun şekilde öğretimi planlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme stratejileri ve yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri, kavram haritaları, düşünme becerileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2Öğretme ve öğrenme ilkeleri
3Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme
4Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri.
5Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri.
6Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili.
7Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme
8Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli.
9Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık.
10Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri.
11Öğretim teknikleri
12Öğretim teknikleri
13Öğretim teknikleri
14Öğretim teknikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. (2002). Öğretme Sanatı (Planlamadan Değerlendirmeye). Ankara: Pegem Yayıncılık. Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks. Özden, Y. (2004). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık. Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
ÖÇ9       
ÖÇ10       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr