Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201001111 | EĞİTİME GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin klasik ve çağdaş eğitim hakkında genel bir bilgiye ve öğrencilerin nasıl eğitilmesi gerektiği ile ilgili öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kazım Yıldırım |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim kavramını açıklar | 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar | 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitim toplum ilişkisi eğitim ve diğer bilimlerle ilişkisi (, ekonomi, psikoloji, felsefe, hukuk),Türk eğitim sistemi, eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | TEMEL KAVRAMLAR | Yok | Yok | 2 | GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM | Yok | Yok | 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ | Yok | Yok | 4 | ÖĞRETİM ORTAMI | Yok | Yok | 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Yok | Yok | 6 | EĞİTİM VE TOPLUM | Yok | Yok | 7 | ARA SINAV | Yok | Yok | 8 | EĞİTİM POLİTİKALARI | Yok | Yok | 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Yok | Yok | 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Yok | Yok | 11 | EĞİTİM VE HUKUK | Yok | Yok | 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Yok | Yok | 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | Yok | Yok | 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kılıç, D.,Eğitime Giriş. Nobel Yayınevi 2019. Ankara
Akyürek, S., Eğitime Giriş, Kimlik Yayınevi. Kayseri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 13 | 6 | 78 |
Tartışma | 13 | 3 | 39 |
Performans | 13 | 3 | 39 |
Ev Ödevi | 13 | 2 | 26 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|