Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201007128 | ETİK | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etik, bilginin eyleme dönüşmüş halidir. Dersin amacı, öğrencilerin etiğin kurallarını benimseme, bunları kullanma ve izleme gereğinin, bunların neler olduklarının, nasıl oluştuklarının bilincine varmalarına yardımcı olmak. Nihai amaç, kendini denetlemek becerisiyle donatılmış bir nesil yetiştirmek olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet Kavlak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar.
2-Etik ve ahlak kavramlarını ayırt eder.
3-Etik kuralları ve sistemlerini tanır.
4-Etik değerler ve bu değerlere uymayan davranışların cezalandırılması arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Etik Kavramı, Ahlak Kavramı ve Ahlaki Gelişim Süreci, Etik Kuralları, Etik Sistemleri, Etik-Toplum İlişkisi, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, Etik Sorgulama, Toplumsal Yozlaşma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlaka Giriş: Ahlakın kelime ve terim anlamları | | | 2 | Ahlakın Kaynağı problemi ve bu konudaki ana görüşler | | | 3 | Diğer ilimlerle ahlak arasındaki ilişki | | | 4 | Meleke; Nefs ve Nefsin kuvvetleri | | | 5 | Fazilet-Razilet; İtidal-İfrat-Tefrit çerçeveleri ve bunlara dair örnekler | | | 6 | Adalet kavramı ve Ahlaktaki boyutları | | | 7 | Sorumluluk fikri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Ahlak felsefesine giriş; Teorik ahlak, Pratik ahlak | | | 10 | Felsefede Ahlak anlayışları | | | 11 | İslam Ahlak felsefesinin ortaya çıkışı ve ana kaynakları | | | 12 | Saadet kavramı | | | 13 | İrade, hareket ve Ahlaki eylem | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İoanna Kuçuradi, Etik,. Etik-Ahlak İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2),22-32. • Yüksel, M. (2015). Etik Kodlar, Ahlak ve Hukuk. Hacettepe Hukuk Fakültesi Dergisi, 5(1),9-26. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|