Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201002110 | KLASİK SİYER METİNLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Klasik Siyer metinleri hakkında lisans düzeyinde bilgi edindirmek ve bu kaynaklardaki bilgileri kavrayıp analiz edebilmeyi sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Abdulhalim OFLAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Klasik siyer metinleri kaynaklarının müelliflerini ve yetiştikleri dönemin farkında olmak; ; ;
2. Siyer alanında kullanılan klasik eserleri tanımak ve analiz etmek; ; ;
3. Klasik siyer eserlerinin modern siyer eserleriyle farklarını kavramak; ; ;
4. Klasik siyer kaynaklarının ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak; ; ;
5. Klasik siyer eserlerini yorumlama ve eleştirme yetkinliğini elde etmek; ; ;
6. Klasik siyer kaynaklarının belirgin özelliklerini kavramak; ; ;
7. Klasik siyer eserlerinin kendi aralarındaki benzer ve farklı yönlerini analiz etmek; ; ;
8. Klasik siyer kaynaklarının metot farlılıklarını kavramak; ; ;
9. Klasik siyerlerden elde edilen bilgilerin araştırmalarda nasıl kullanılacağını tespit etmek; ;;
10. Klasik eserlerinin metotları hakkında bağımsız fikirler üretilme; |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Seçmeli |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İbn İshak, Zikru serdin’n-Nesebi’z-Zekiyy | | | 2 | İbn İshak, Hadisü’l-Fil | | | 3 | İbn İshak,İslamü’l-Muhacirin | | | 4 | İbn Hişam, Hadisü Amr b. Luhay | | | 5 | İbn Hişam, İslamü Ömer | | | 6 | İbn Hişam, Haberu’s-Sahife | | | 7 | İbn Hişam, Zikru Nasara Necran | | | 8 | Vakıdi, Kibul’l-Meğazi, Gazvetü Uhud | | | 9 | Vakıdi, Kibul’l-Meğazi, Fethu Mekke | | | 10 | Vakıdi, Kibul’l-Meğazi, Gazvetü Mute | | | 11 | İbn Sa’d, Zikru Mevlidi’-Rasul | | | 12 | İbn Sa’d, Zikru vefedâti’l-Arab | | | 13 | İbn Sa’d, Haccetü’l-Veda | | | 14 | Belazüri, Futuh, Hayber | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbn İshak, Siretü İbn İshak İbn Hişam, es-Siretü’n-Nebeviyye Vakıdi, Kitabu’l-Meğazi İbn Sa’d, et-Tabakü’l-Kübra Belazüri, Futuhu’l-Buldan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|