Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008117 | FELSEFENİN TEMEL PROBLEMLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
bu dersin amacı felsefenin ana disiplinlerinin öğrenilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Ahmet Kavlak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefe ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.Felsefe ile ilgili temel kavramları tanımlar.Temel kavramları örneklerle açıklar.Felsefenin yöntemlerini açıklayabilecektirFelsefe yöntemlerini kendi cümleleriyle ifade eder.Felsefe yöntemlerini kendi cümleleriyle özetler.Felsefe yöntemlerini karşılaştırır.Felsefenin disiplinlerini yorumlayabilecektirFelsefe disiplinlerinin temel özelliklerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
felsefenin temel problemleri filozoflar ekseninde işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | felsefenin tanımı ve doğuşunun tarihi arka planı | | | 2 | antik felsefe ve problemleri | | | 3 | sokrates, platon ve aristoteles dönemi ve problemleri | | | 4 | Augustinus ve patristik felsefe dönemi | | | 5 | Descartes ve modern felsefe | | | 6 | Francis Bacon, tümevarım ve Thomas Hobbes | | | 7 | Leibniz, Locke | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Hume ve nedensellik kavramı | | | 10 | Farabi, İbni Sina, Gazzali ve İbni Rüşd felsefesi | | | 11 | Kant felsefesi | | | 12 | Fichte, Schelling, Hegel, Schopenhauer, Nietzche | | | 13 | Edmund Husserl, Wittgenstein | | | 14 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
felsefeye giriş. Hilmi Ziya Ülken |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|