Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201008102 | REHBERLİK | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konularında gerekli ve yeterli düzeyde bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını, bunları dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle bütünleştirmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Üyesi Yasin YİĞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 | Öğrenciyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilir. | 3 | Rehberliğe yönelik temel tutum ve anlayış geliştirir. | 4 | Rehberliğe yönelik temel tutum ve anlayış geliştirir. | 5 | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | 6 | Okullardaki rehberlik anlayışını ve rehberlik uygulamalarındaki yanlış anlayışları kavrar. | 7 | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. | 8 | Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili yaklaşımları kişisel, eğitsel ve mesleki rehberliğe entegre eder. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eğitimde rehberliğin yeri ve tarihçesi (Öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin kapsadığı başlıca hizmetler)
Öğrenci kişilik hizmetleri,
Rehberliğin ilkeleri, rehberlik ve psikolojik danışma arasındaki farklar
Rehberlik modelleri
Rehberlik türleri
Mesleki danışma kuramları
Bireyi tanıma teknikleri
Psikolojik danışma kuramları
Okullarda karşılaşılabilecek bazı sorunlar ve öğretmen öğrenci ilişkileri
Rehberlikte örgütleme sistemi
Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili temel kavramlar
Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde rehberliğin yeri ve tarihçesi (Öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin kapsadığı başlıca hizmetler) | | | 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri, | | | 3 | Rehberliğin ilkeleri, rehberlik ve psikolojik danışma arasındaki farklar | | | 4 | Rehberlik modelleri | | | 5 | Rehberlik türleri | | | 6 | Mesleki danışma kuramları | | | 7 | Bireyi tanıma teknikleri | | | 8 | Psikolojik danışma kuramları | | | 9 | Okullarda karşılaşılabilecek bazı sorunlar ve öğretmen öğrenci ilişkileri | | | 10 | Rehberlikte örgütleme sistemi | | | 11 | Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili temel kavramlar | | | 12 | Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi | | | 13 | Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi | | | 14 | Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım, Ankara, Nobel Yayın, 2008.
2-Yasin YİĞİT, Maneviyat Eğitimi, Ankara, Nobel Yayın, 2022. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Proje Sunma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|