Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201008102REHBERLİKSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konularında gerekli ve yeterli düzeyde bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını, bunları dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle bütünleştirmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Üyesi Yasin YİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar.
2Öğrenciyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını açıklayabilir.
3Rehberliğe yönelik temel tutum ve anlayış geliştirir.
4Rehberliğe yönelik temel tutum ve anlayış geliştirir.
5Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
6Okullardaki rehberlik anlayışını ve rehberlik uygulamalarındaki yanlış anlayışları kavrar.
7İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir.
8Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili yaklaşımları kişisel, eğitsel ve mesleki rehberliğe entegre eder.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitimde rehberliğin yeri ve tarihçesi (Öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin kapsadığı başlıca hizmetler) Öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, rehberlik ve psikolojik danışma arasındaki farklar Rehberlik modelleri Rehberlik türleri Mesleki danışma kuramları Bireyi tanıma teknikleri Psikolojik danışma kuramları Okullarda karşılaşılabilecek bazı sorunlar ve öğretmen öğrenci ilişkileri Rehberlikte örgütleme sistemi Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili temel kavramlar Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde rehberliğin yeri ve tarihçesi (Öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin kapsadığı başlıca hizmetler)
2Öğrenci kişilik hizmetleri,
3Rehberliğin ilkeleri, rehberlik ve psikolojik danışma arasındaki farklar
4Rehberlik modelleri
5Rehberlik türleri
6Mesleki danışma kuramları
7Bireyi tanıma teknikleri
8Psikolojik danışma kuramları
9Okullarda karşılaşılabilecek bazı sorunlar ve öğretmen öğrenci ilişkileri
10Rehberlikte örgütleme sistemi
11Dinî ve manevî danışmanlık ve rehberlikle ilgili temel kavramlar
12Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi
13Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi
14Manevî güç kazanmada maneviyatın yeri ve önemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım, Ankara, Nobel Yayın, 2008. 2-Yasin YİĞİT, Maneviyat Eğitimi, Ankara, Nobel Yayın, 2022.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Proje Sunma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Sunma11010
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ44555555
ÖÇ54444444
ÖÇ64444445
ÖÇ74444445
ÖÇ84444445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr