Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201006102SINIF YÖNETİMİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
öğrencilerin sınıfı etkili bir şekilde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerileri edinmelerine, bu becerilerin kullanılması yada kullanılmaması durumunda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğin kavramalarına yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ahmet Kavla
Öğrenme Çıktıları
1Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması
2Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
3Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4Sınıf Yönetimi Kuramları,Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci
7motivasyon ve motivasyon kuramları
8ara sınav
9Sınıfta Grup Etkileşimi
10Sınıfın Fiziksel Düzeni
11Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler ve Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
12Sınıfta zaman kullanımı
13Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
14final sınavı
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetim modelleri, sınıf kuralları, sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi, öğretimin planlanması, öğrencileri derse hazırlama ve güdüleme, iletişim ve zaman yönetimi, istenmeyen davranışların önlenmesi, veli okul ilişkisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması
2Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
3Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci
7motivasyon
8ara sınav
9Sınıfta Grup Etkileşimi
10Sınıfın Fiziksel Düzeni
11Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
12Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
13Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İ, Erdoğan, sınıf yönetimi, alfa yay,.Ed., Galip yüksel, sınıf yönetimi, pegem yay., M. Erden, sınıf yönetimi, arkadaş yay.,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12020
Takım/Grup Çalışması12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Sözlü Sınav155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333333
ÖÇ23333333
ÖÇ33333333
ÖÇ43333333
ÖÇ54444444
ÖÇ64444444
ÖÇ74444444
ÖÇ85555555
ÖÇ94444444
ÖÇ104444444
ÖÇ114444444
ÖÇ124444444
ÖÇ134444444
ÖÇ145 55555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr