Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201005104ÖĞRETİM TEKNİKLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRMESeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Bilgi ve iletişim teknolojilerini tanımlar.
3Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklar.
5Öğretim tasarımı ilke ve öğelerini bilir.
6Öğretim araçları geliştirerek eğitim sürecinde kullanır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Görsel Materyaller Tasarımı Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
2Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
3Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi
4Görsel Materyaller Tasarımı
5Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
6Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
7Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
8Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
9Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
10Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
11Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
12Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
13Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
14Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Halil İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, Nobel Yayın, 2007. 2-Mehmet Korkmaz, Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Kimlik Yayın, 2017.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Sunma155
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr