Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201003107ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere öğretim strateji, model, yöntem ve teknikleri, öğrenme-öğretme sürecinin nasıl yürütüleceği hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ile ilgili temel kavramları tanır.
2Öğretimin temel ilkelerini bilir.
3Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir.
4Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin eğitim sürecinde nasıl kullanılacağını analiz eder.
5Alanıyla ilgili öğretim programlarını tartışır, öğretim programı ögeleri arasındaki ilişkiyi tartışır, analiz eder ve değerlendirir.
6Farklı öğrenme-öğretme yaklaşımlarını inceler, kıyaslar ve değerlendirir.
7Amaca, içeriğe ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler ve uygular.
8Öğretim etkinliklerinin planlanmasının önemini değerlendirir.
9Bir ders planında bulunması gereken özellikleri açıklar ve eksik olan yerleri düzeltir ve sonuçlandırır.
10Uygun öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak alanına uygun şekilde öğretimi planlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar Öğretme ve öğrenme ilkeleri Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri. Öğretim yaklaşım ve modelleri: Anlamlı öğrenme, aktif öğrenme, basamaklı öğrenme, beyin temelli öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme. Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili. Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme. Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli. Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık. Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri. Öğretim teknikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2Öğretme ve öğrenme ilkeleri
3Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme
4Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri.
5Öğretim yaklaşım ve modelleri: Anlamlı öğrenme, aktif öğrenme, basamaklı öğrenme, beyin temelli öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme.
6Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili.
7Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme.
8Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli.
9Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık.
10Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri.
11Öğretim teknikleri
12Öğretim teknikleri
13Öğretim teknikleri
14Öğretim teknikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Murat Gökalp, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 4. Baskı, 2019. Demirel, Ö. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri “Öğretme Sanatı”. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Tartışma13113
Soru-Yanıt13113
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14455555
ÖÇ25455555
ÖÇ34444444
ÖÇ45555555
ÖÇ54444444
ÖÇ6444444 
ÖÇ75555555
ÖÇ85555555
ÖÇ95555555
ÖÇ105555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr