|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201003107 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere öğretim strateji, model, yöntem ve teknikleri, öğrenme-öğretme sürecinin nasıl yürütüleceği hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Yasin YİĞİT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim ile ilgili temel kavramları tanır. | 2 | Öğretimin temel ilkelerini bilir. | 3 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini bilir. | 4 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin eğitim sürecinde nasıl kullanılacağını analiz eder. | 5 | Alanıyla ilgili öğretim programlarını tartışır, öğretim programı ögeleri arasındaki ilişkiyi tartışır, analiz eder ve değerlendirir. | 6 | Farklı öğrenme-öğretme yaklaşımlarını inceler, kıyaslar ve değerlendirir. | 7 | Amaca, içeriğe ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler ve uygular. | 8 | Öğretim etkinliklerinin planlanmasının önemini değerlendirir. | 9 | Bir ders planında bulunması gereken özellikleri açıklar ve eksik olan yerleri düzeltir ve sonuçlandırır. | 10 | Uygun öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak alanına uygun şekilde öğretimi planlar. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
Öğretme ve öğrenme ilkeleri
Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme
Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri.
Öğretim yaklaşım ve modelleri: Anlamlı öğrenme, aktif öğrenme, basamaklı öğrenme, beyin temelli öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme.
Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili.
Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme.
Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli.
Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık.
Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri.
Öğretim teknikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Öğretme ve öğrenme ilkeleri | | | 3 | Öğretim stratejileri: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme | | | 4 | Öğrenme stratejileri, düşünme biçimleri. | | | 5 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Anlamlı öğrenme, aktif öğrenme, basamaklı öğrenme, beyin temelli öğrenme, bilgisayar destekli öğrenme. | | | 6 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Bireyselleştirilmiş öğretim, Carroll’un okulda öğrenme modeli, Dunn’ın öğrenme stili, Gregorc’un kaynaştırma modeli, Kolb’un yaşantı temelli öğrenme stili. | | | 7 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Çoklu zekaya dayalı öğrenme, Gestalt kuramı, öğretim etkinlikleri modeli, Glaser’in temel öğrenme modeli, iş birliğine dayalı (Kubaşık) öğrenme. | | | 8 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Modüler öğretim, probleme dayalı öğrenme, proje temelli öğretim, programlı öğretim, Slavin’in etkili öğretim modeli. | | | 9 | Öğretim yaklaşım ve modelleri: Senaryo temelli öğrenme, tam öğrenme, kuantum öğrenme, uzaktan eğitim, yapılandırmacılık. | | | 10 | Öğretim yöntemleri: Yöntem seçimini etkileyen faktörler, anlatma, deney, problem çözme, örnek olay ve soru cevap teknikleri. | | | 11 | Öğretim teknikleri | | | 12 | Öğretim teknikleri | | | 13 | Öğretim teknikleri | | | 14 | Öğretim teknikleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Murat Gökalp, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 4. Baskı, 2019.
Demirel, Ö. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri “Öğretme Sanatı”. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Sönmez, V. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Tartışma | 13 | 1 | 13 | Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 | Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|