|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001078 | YABANCI OTLAR VE SAVAŞIMI | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ekonomik öneme sahip yağ bitkilerinin bitkisel ve tarımsal özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri ve ıslahı konularında temel bilgi ve beceriye sahip, Türkiyede yağ bitkileri tarımının sorunlarını ve çözüm yollarını bilen Ziraat Mühendislerinin yetişmesini sağlamaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1.Yağ bitkilerini tanımlar ve teşhis eder. | 2 | 2.Yağ bitkilerinin önemini Türkiye ve dünya açısından yorumlar. | 3 | 3.Yağ bitkilerinin ekolojik isteklerini açıklar. | 4 | 4.Yağ bitkilerinin yetiştirme teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5.Islah yöntemlerini yağ bitkilerinde kullanır. | 6 | 6.Yağ bitkilerinin üretim teknikleri konusunda üreticilere bilgi aktarır. | 7 | 7.Yağ bitkileri üretiminde karşılaşılan problemlere çözüm üretir. | 8 | 8.Yağ bitkilerinde üretim artışı sağlayacak uygulamalar geliştirir. | 9 | 9.Yağlı tohum sanayinin gelişmesine katkıda bulunur. | 10 | 10.Yağ bitkilerinde tohumluk üretiminde sahip olduğu bilgileri kullanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yağ bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması, Dünyada ve Türkiye'de üretimi, üretiminde sorunlar ve uygulanan politikalar. Yağ bitkilerinin tarımsal, endüstriyel ve ekonomik göstergeleri. Yağ bitkisi çeşitleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yağ bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması, Dünyada ve Türkiye'de üretimi, üretiminde sorunlar ve uygulanan politikalar | | | 2 | Yağ bitkilerinin tarımsal, endüstriyel ve ekonomik göstergeleri | | | 3 | Ayçiçeği kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, taksonomisi, yabani ve kültür türleri | | | 4 | Ayçiçeği adaptasyonu ve yetiştirme teknikleri toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti, ekim, bakım ve hasat işlemleri | | | 5 | Ayçiçeği ıslahı | | | 6 | Soya kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, adaptasyonu | | | 7 | Soya yetiştirme teknikleri toprak işleme, gübreleme, ekim nöbeti, ekim, bakım ve hasat işlemleri, ıslahı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kolza kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, adaptasyonu | | | 10 | Kolza yetiştirme teknikleri toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti, ekim, bakım ve hasat işlemleri, ıslahı | | | 11 | Susam yetiştirme teknikleri toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti, ekim, bakım ve hasat işlemleri, ıslahı | | | 12 | Yerfıstığı yetiştirme teknikleri toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti, ekim, bakım ve hasat işlemleri, ıslahı | | | 13 | Haşhaş kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, adaptasyonu | | | 14 | Haşhaş yetiştirme teknikleri ve ıslahı | | | 15 | Aspir kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, adaptasyonu, yetiştirme teknikleri ve ıslahı ve Yerfıstığı kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti, adaptasyonu, yetiştirme teknikleri ve ıslahı | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baydar, H. 2009. Yağ Bitkileri Yetiştiriciliği ve Islahı, SDÜ Ziraat Fakültesi, Ders Notu 250 sayfa.
Gürbüz, B., Demir Kaya, M., 2003. Ayçiçeği Tarımı. Hasad Yayıncılık. ISBN: 978-975-8377-23-7.
Arıoğlu, H., 1987. Yağ Bitkileri (Soya ve Yerfıstığı). Ç.Ü. Ziraat Fakültesi. Ders Kitabı. No: 35, Adana,Arıoğlu, H., 2013. Soya Tarımı. Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Tarla Bitkileri Böl. Adana.
Süzer, S., 2008. Kanola (Kolza) Tarımı. Hasad Yayıncılık. ISBN: 978-975-8377-61-9.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 4 | | 4 | | | ÖÇ2 | | 3 | | 2 | | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | 3 | | 2 | | | ÖÇ5 | | | | 3 | | | | ÖÇ6 | | 2 | | | 4 | | | ÖÇ7 | | | 3 | | | 2 | | ÖÇ8 | | | | 4 | | | | ÖÇ9 | | 4 | | | | 2 | | ÖÇ10 | | | | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|