Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701105103 | TARLA BİTKLERİ KALİTE STANDARTLARI VE DEPOLAMA | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kalite, standart, standardizasyon ve temel analiz yöntemleri üzerinde alt yapı oluşturması. Ulusal ve uluslar arası standart hazırlayan kuruluşlar (TSE, ISO vb) ve bunların görevleri. Tarla ürünlerinin depolanması, depolamaya etki eden faktörler, ürün depolanmasında depo sıcaklık ve nem değerlerinin ve ürün kayıplarının tespiti olarak tanımlanabilir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Depolama ve ürün bozulmasına etki eden faktörler ile ürünlerin saklandığı depolar ve özellikleri hakkında bilgi verebilme | 2 | Depolama ve ürün bozulmasına etki eden faktörler ile ürünlerin saklandığı depolar ve özellikleri hakkında bilgi verebilme | 3 | Temel analiz yöntemleri hakkında bilgi verebilme | 4 | Temel analiz yöntemleri hakkında bilgi verebilme | 5 | TSE ve uluslar arası standart hazırlayan kuruluşların tanıtılması | 6 | TSE ve uluslar arası standart hazırlayan kuruluşların tanıtılması | 7 | Kalite, standart ve standardizasyon ile ilgili tanımları kavrayabilme | 8 | Kalite, standart ve standardizasyon ile ilgili tanımları kavrayabilme | 9 | Tarla bitkileri ve analiz yöntemleri ile ilgili standartların tanıtılması ve yeni standart model | 10 | Tarla bitkileri ve analiz yöntemleri ile ilgili standartların tanıtılması ve yeni standart model | 11 | | 12 | | 13 | | 14 | | 15 | | 16 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Standart, standardizasyon ve kalite terimlerinin tanımı. Ürün kalite parametreleri, ürün kalitesinin tayininde kullanılan temel analiz yöntemleri. Uluslar arası standart örgütü (ISO) ve Türk Standartlar Enstitüsü’nün (TSE) tanımı. TSE’nin görevleri ve tarla ürünleri standartlarının tanıtımı.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı ve önemi. Giriş. | | | 2 | Kalite kavramı ve kalitenin oluşumuna etkili olan faktörler. Standart ve standardizasyon tanımları ve kalite ile ilişkileri | | | 3 | TSE ve görevleri. ISO, Coresta vb uluslar arası standart hazırlayan kuruluşlar ve amaçları. Standartların hazırlanış yöntemleri | | | 4 | Örnek alma ve analize hazırlama. Kaliteyi belirlemede yararlanılan analiz yöntemleri | | | 5 | Kimyasal analiz yöntemleri. Kimyasal bileşimi oluşturan yapıtaşlarının özellikleri ve kalite üzerine etkileri | | | 6 | Proteinler | | | 7 | Yağlar ve karbonhidratlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Depolama. Depolamada bozulmaya etki eden faktörler | | | 10 | Depolama süresi, sıcaklık ve nem ilişkileri | | | 11 | Ambar zararlıları ve depo tipleri | | | 12 | TMO ziyareti ve bilgi edinme | | | 13 | Özel sektör ziyareti ve bilgi edinme | | | 14 | Dönem projesi sunumları | | | 15 | Dönem projesi sunumları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sekin, S., 1986. Tarla Bitkilerinde Kalite, Standardizasyon ve Depolama. Kent, N.L., 1978. Technology of Cereals. Pergamon Pres. Salunke, D.K. et al., 1992. World Oilseed (chemistry, Technology and Utilization). Boumans, G., 1985. Grain Handling and Storage. Elsevier Pres. Tarla Ürünleri ile ilgili Türk Standartları Analiz yöntemleri ile ilgili Türk Standartları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | | | | | 2 | | | ÖÇ3 | | | | 1 | | | | ÖÇ4 | | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | 3 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|