Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0200002102SOSYOLOJİYE GİRİŞSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sosyoloji öğrencilerinin, sosyolojinin temel sosyolojik kavram, olgu ve süreçleri öğrenmelerini ve sosyolojik bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Temel sosyolojik kavram, olgu ve süreçlerin anlam bilgisini öğrenme.
2Sosyal olay ve olgulara neden olan sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörleri kavrayabilme, açıklayabilme.
3Sosyolojinin diğer alt alanlarına kazanılan bu bilgiyi uyarlayabilme.
4Sosyal olay ve olgulara ilişkin sosyolojik bir bakış açısına sahip olma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel sosyolojik kavramlar, sosyal olgular ve sosyal kurumların içeriğinin ve birbirleriyle olan bağlantısının açıklanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriği ve işlenişi ile ilgili açıklamalar. Tanışma
2Sosyoloji nedir? Sosyolojinin konusu nedir? Sosyoloji biliminin ortaya çıkış tarihçesi ve sosyolojinin alt dallara ayrılış süreci.
3Sosyal olay ve olgu nedir? Sosyolojik bakış açısı ne demektir?
4Toplum, toplum türleri ve temel niteliklerinin açıklanması
5Toplumsal yapı ve temel öğelerinin açıklanması
6Toplumsal rol, statü, grup ve kurumların temel nitelikleri, birbirleriyle ilişkileri.
7Kültür ve temel öğelerinin açıklanması,kültürel süreçler, normlar ve değerler, nitelikleri, norm çatışmaları
8Ara Sınav
9Sosyalizasyon süreci, sosyalizasyon ajanları ve etkileri.
10Toplumsal kontrol, çeşitleri ve sosyalizasyon bağlantısı.
11Toplumsal sapma, çeşitleri, nedenleri ve toplumsal kontrol bağlantısı.
12Toplumsal değişme ve nedenleri, görünümleri ve küreselleşme.
13Sanayi devrimi, değişme-devrim bağlantısı, dönemleri, nitelikleri ve sosyal sonuçları.
14Toplumsal tabakalaşma
15Toplumsal hareketlilik
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
“Sosyoloji” Anthony Giddens, Kırmızı yay., “Sosyolojiye Giriş” Önal Sayın, Üniversite ktb. “Sosyoloji Nedir?” J. Fichter, Anı yay. ,“Sosyolojik Düşünmek” Z. Bauman, Ayrıntı yay., “Sosyolojinin İlkeleri” H. Mendras, İletişim yay., 2008., Sosyoloji:Kavramlar, Kurumlar, Süreçler Teoriler, Z. Arslantürk & T. Amman, Çamlıca yay. 2001, Sosyoloji:Kavramlar ve Sorunlar, İ. Doğan, Sistem yay., 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)3
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 2 33  
ÖÇ2  2  4 
ÖÇ3 2     
ÖÇ4    14 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr