|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0200002102 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersi alan öğrenci; Bu dersin sonunda öğrenci özgür düşünme yeteneğini kazanacak, temel sosyolojik konuları bilecek; kendi toplumunu ve farklı toplumları analiz edebilecek; sosyal dünyayı daha iyi anlayacaktır
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerini geliştirebilme | 2 | Toplumsal konu ve sorunları anlama, açıklama ve analiz etme becerilerini geliştirebilme | 3 | Sosyolojik bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinlerarası grup çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazanabilme | 4 | Sosyolojik bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinlerarası grup çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazanabilme | 5 | Toplumsal yaşamda bireyin grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilme | 6 | Toplumsal yaşamda bireyin grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sosyolojinin tanımı, konusu, kapsamı, sosyolojide temel kavramlar, çalışma alanları, Dünyada ve Türkiye’de sosyolojinin tarihsel gelişimi,Sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi; sosyal gruplar ve özellikleri, birey toplum ilişkisi ve toplumun bireye etkisi, sosyolojik açıdan eğitim, eğitim toplum birey ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak okul, öğretmen ve öğrencinin sosyolojik açıdan rol ve sorumlulukları, eğitimde fırsat eşitliği, sosyal hareketlilik, statü, sınıf ve tabakalaşma, kültür toplum ve medeniyet ilişkisi, güncel sosyolojik çalışma örnekleri
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı, Önemi, Kapsamı | | | 2 | Sosyoloji nedir, Sosyolojik düşünmek ne demektir? | | | 3 | Sosyolojinin Tanımı ve bu tanım içinde yer alan kavramlar | | | 4 | Sosyolojinin Konusu ve diğer bilimlerle ilişkisi, Sosyolojinin Alt Dalları | | | 5 | Toplumsal Yapı | | | 6 | Toplumsal statü, Toplumsal Rol | | | 7 | Toplumsal Grup | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplumsal Grupların Özellikleri ve Çeşitleri | | | 10 | Toplumsal Değerler | | | 11 | Toplumsal Değer Çeşitleri ve Özellikleri | | | 12 | Toplumsal Norm ve Özellikleri | | | 13 | Toplumsal Kurum ve Temel Özellikleri | | | 14 | Toplumsal Kurumlar (Aile, Din, Ekonomi,Siyaset, Eğitim) | | | 15 | Dersin Genel Değerlendirmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Bauman, Zygmunt (1998) Sosyolojik Düşünmek (Çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. -Sezal, İhsan (der.) (2002) Sosyolojiye Giriş, Ankara: Martı yayınları. -Bottomore, Tom ve Nisbet, Robert (1990) Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi (Çev. Mete Tunçay-Aydın Uğur), Ankara: V Yayınları. -Gökçe Birsen,(2004) Türkiyenin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Savaş Yayınevi Ankara .
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 2 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 3 | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|