|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701205104 | SERİN İKLİM SEBZE TÜRLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile; serin iklim sebze türlerinin genel özelliklerinin tanımlanması, soğan, pırasa, sarımsak, kuşkonmaz, ravent, kırmızı pancar, pazı, ıspanak, hindiba, lahana, bürüksel lahanası, karnabahar, brokkoli, şalgam, turp, alabaş, roka, tere, bezelye, bakla, havuç, kereviz, maydanoz, marul, salata, enginar ve yer elması sebze türlerinin morfolojik özelliklerinin bilinmesi, yetiştirme isteklerinin ne olduğu ve yetiştirme tekniklerinin nasıl olduğu konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci, serin iklim sebze kavramını açıklayarak, genel özelliklerini tanımlayabilir. | 2 | Serin iklim sebzelerinin (soğan, pırasa, sarımsak, kuşkonmaz, ravent, kırmızı pancar, pazı, ıspanak, hindiba, lahana, bürüksel lahanası, karnabahar, brokkoli, şalgam, turp, alabaş, roka, tere, bezelye, bakla, havuç, kereviz, maydanoz, marul, salata, enginar ve yer elması) morfolojik özelliklerini (kök, yaprak, çiçek, meyve, tohum vb.) öğrenir. | 3 | Bu gruba giren sebzelerin her birinin istediği iklim ve toprak şartları hakkında bir bilgi sahibi olur. | 4 | Ayrıca bu sebzelerin nasıl yetiştirildiği ve yetiştirilme sırasında yapılacak bakım işlerini (çapalama, sulama, gübreleme, mücadele vb.) öğrenir ve yapabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Serin iklim sebze türleri ve bunların yetiştiriciliği ile ilgili temel ve genel prensiplerin verilmesi.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Serin iklim sebze türlerinin genel özellikleri | | | 2 | Soğan (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
| | | 3 | Pırasa, Sarımsak (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 4 | Kuşkonmaz, Ravent (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 5 | Kırmızı pancar, Pazı (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 6 | Ispanak, Hindiba (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 7 | Lahana, Bürüksel lahanası (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri)
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Karnabahar, Brokkoli (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 10 | Şalgam, Turp, Alabaş (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 11 | Roka, Tere (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 12 | Bezelye, Bakla (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 13 | Havuç, Kereviz, Maydanoz (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 14 | Marul, Salata (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 15 | Enginar, Yer elması (Morfolojik özellikleri, yetiştirme istekleri, yetiştirme teknikleri) | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Günay A. 2006. Sebzecilik 1 ve 2.
2.Vural ve ark.2000. Kültür Sebzeleri. E.Ü.Z.F. Bahçe Bitkileri Bölümü-İZMİR
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|