Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701205103 | GENEL BAĞCILIK | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
1. Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırmak 2. Öğrencilere asma ve bağcılıkla ilgili temel bilgileri vermek 3. Öğrencilere Dünya ve Türkiye bağcılığı hakkında bilgiler vermek 4. Öğrencilerin bağcılığın ilkeleri ve asmanın ekolojik istekleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak 5. Öğrencilere asmanın morfolojik yapısı ve özellikleri hakkında temel düzeyde bilgi kazandırmak 6. Asmanın çoğaltılması ve bağ tesisi ve yönetimi konularında öğrencilere temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak 7. Öğrencilere bağcılığın temel kültürel uygulamaları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dünya ve Türkiye bağcılığı hakkında bilgi sahibi olur, ve konuyu tartışabilir. | 2 | Dünya ve Türkiye bağcılığı hakkında bilgi sahibi olur, ve konuyu tartışabilir. | 3 | İklim ve toprak şartları yönünden bağ kurulacak bir alanı seçebilir, hangi çeşit-anaç kombinasyonu ile hangi amaca yönelik bağcılık yapılacağı hakkında karar verebilirler. | 4 | İklim ve toprak şartları yönünden bağ kurulacak bir alanı seçebilir, hangi çeşit-anaç kombinasyonu ile hangi amaca yönelik bağcılık yapılacağı hakkında karar verebilirler. | 5 | Asma morfolojisi hakkında bilgi sahibi olurlar ve asma organlarını tanımlayabilirler | 6 | Asma morfolojisi hakkında bilgi sahibi olurlar ve asma organlarını tanımlayabilirler | 7 | Farklı metotlarla asmayı çoğaltabilir, bağ planlaması, tesisi ve idaresi hakkında bilgi ve beceri kazanırlar | 8 | Farklı metotlarla asmayı çoğaltabilir, bağ planlaması, tesisi ve idaresi hakkında bilgi ve beceri kazanırlar | 9 | Bağlarda uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi ve beceri sahibi olur, kültürel işlemleri yapabilirler, kültürel işlemlerle ilgili sorunları tanımlayarak, sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlarda bulunabilirler. | 10 | Bağlarda uygulanan kültürel işlemler hakkında bilgi ve beceri sahibi olur, kültürel işlemleri yapabilirler, kültürel işlemlerle ilgili sorunları tanımlayarak, sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlarda bulunabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilere asma biyolojisi, fizyolojisi ve anatomisi konularında temel bilgilerin verilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bağcılığın tarihi ve bağcılığa giriş | | | 2 | Asmanın botanik ve Ticari olarak sınıflandırılması, Üzümün besin değeri ve insan sağlığı açısından önemi | | | 3 | Asmanın ekolojik istekleri | | | 4 | Dünya ve Türkiye bağcılığı | | | 5 | Bölgelere göre Türkiye bağcılığı | | | 6 | Asmanın morfolojik yapısı(vejetatif yapılar) | | | 7 | Asmanın morfolojik yapısı (generatif yapılar) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Asmanın çoğaltılması | | | 10 | Bağ tesisi ve planlaması | | | 11 | Bağlarda önemli kültürel işlemler (toprak işleme) | | | 12 | Bağlarda önemli kültürel işlemler (terbiye sistemleri) | | | 13 | Bağlarda önemli kültürel işlemler (budama) | | | 14 | Bağlarda önemli kültürel işlemler (sulama ve gübreleme) | | | 15 | Bağcılık işletmelerinin ekonomik yapısı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Çelik,H., Ağaoğlu,Y.S., Fidan Y., Marasalı,B., Söylemezoğlu, G.1998.Genel Bağcılık Sunfidan Mesleki Kitaplar Serisi:1, 253 s, Ankara.
2.Çelik,S. 1998. Bağcılık (Ampeloloji) Cilt-1. 426 s, Tekirdağ
3.Ağaoğlu,Y.S. 1999 Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No: 1, 205 s Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 2 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 1 | | | ÖÇ3 | | | 2 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 2 | | ÖÇ5 | | | | 4 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|