Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701106102 | ÇAYIR - MERA ISLAHI | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersi başarı ile tamamlamış öğrencilerin, Türkiye’de çayır-mera diye bilinen çok önemli doğal kaynakların bulunduğu bilincine varmış, ekonomik değerlendirme sınırlarının dışına çıkmış ve sayısız sorunları olan bu alanları ıslah etme, yönetme ve böylece yeniden ekonomiye kazandırma bilgi ve beceri düzeyine ulaşmış, insiyatif kullanma noktasında kendinden emin eleman olmalarını gerçekleştirmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’de çayır ve mera karakterli çok geniş alanların bulunduğu bilincine varır.
| 2 | Çayır-meraların kaba yem üretiminde çok önemli bir yere sahip olduklarını bilir,;
| 3 | Toprak ve su muhafaza konusunda çayır ve meralara büyük görevler düştüğünü öğrenir,;
| 4 | Çayır-meraların gen kaynağı olarak büyük bir potansiyele sahip oldukları gerçeğini öğrenir;
| 5 | Büyük bir bölümü aşırı tahribata uğramış çayır-meralarda acil ve köklü ıslah çalışmalarının başlatılması gerektiği ve bu etkinliklerde çayır meracılara önemli görevler düştüğü bilincini taşır ve yetişmiş eleman olarak bu çalışmalara katılma gereği ve sorumluluğu hissini duyar,;
| 6 | Gelişigüzel kullanılan çayır meraların kontrol altına alınarak bilimsel ve teknolojik ilkeler çerçevesinde planlı ve programlı bir şekilde işletilip değerlendirilmeleri konusunda katkı sağlar.;
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çayır-Mera Kültürünün Tarihçesi, Kavramlar ve Tanımlar Çayır-Mera Kültürünün Önemi ve Yaralanma Alanları
Türkiye’de Çayır, Mera ve Yayla Alanları ve Bölgelere Göre Dağılışı Çayır-Meraların Sınıflandırılması
Otlatma Sistemleri (Serbest Otlatma, Kontrollü Otlatma) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çayır-Mera Kültürünün Tarihçesi, Kavramlar ve Tanımlar Çayır-Mera Kültürünün Önemi ve Yaralanma Alanları | Bitki Topluluklarının Kalitatif Özellikleri
| | 2 | Türkiye’de Çayır, Mera ve Yayla Alanları ve Bölgelere Göre Dağılışı Çayır-Meraların Sınıflandırılması | Bitki Topluluklarının Kalitatif Özellikleri
| | 3 | Çayır-Mera Kültürünün Bitki Fizyolojisi İle İlgisi | Bitki Topluluklarının Kantitatif Özellikleri
| | 4 | Çayır-Mera Bitkilerinin Üreme Tarzları Çayır Mera Bitkilerinin Yayılma Biyolojisi | Bitki Topluluklarının Kantitatif Özellikleri
| | 5 | Bitki Ekolojisinin Çayır Mera Yönetimindeki Yeri ve Önemi Ekolojik İlişkiler | Bitki Topluluklarının Sentetik Özellikleri
| | 6 | Çayır Amenajmanı ve Bakımı | Transekt Metodu
| | 7 | Yeşil Otların Siloda Muhafazası Meralardan Faydalanma ve Bunların Bakımı | Transekt Metodu
| | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mera Amenajmanı ve İlkeleri | Lup Metodu
| | 10 | Otlatma Sistemleri (Serbest Otlatma, Kontrollü Otlatma) | Kuadrat Metodu
| | 11 | Kontrollü Otlatma Sistemleri Hohenheim Otlatma Sistemi, Sonuç ve Öneriler | Nokta Çerçeve Metodu
| | 12 | Çayır ve Meralarda Yabancı Ot Sorunları ve Mücadele Yöntemleri | Diğer Metodlar
| | 13 | Çayır ve Meraların Gübrelenmesi | Diğer Metodlar
| | 14 | Mera Kanunu | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
F. TOSUN, M. ALTIN, 1981. Çayır-Mera-Yayla Kültürü ve Bunlardan Faydalanma Yöntemleri, Ondokuzmayıs Ü. Ziraat Fakültesi, SAMSUN. A. GÖKKUŞ, A. KOÇ, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Ü. Ziraat Fakültesi, ERZURUM. Ö. BAKIR, 1985. Çayır ve Mera Islahı. Ankara Ü. Ziraat Fakültesi, ANKARA.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 4 | | 3 | | ÖÇ2 | | 4 | | 2 | | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | 3 | 2 | | | | ÖÇ5 | | 2 | | | 2 | | | ÖÇ6 | | | 4 | 2 | | 2 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|