Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701106102ÇAYIR - MERA ISLAHISeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi başarı ile tamamlamış öğrencilerin, Türkiye’de çayır-mera diye bilinen çok önemli doğal kaynakların bulunduğu bilincine varmış, ekonomik değerlendirme sınırlarının dışına çıkmış ve sayısız sorunları olan bu alanları ıslah etme, yönetme ve böylece yeniden ekonomiye kazandırma bilgi ve beceri düzeyine ulaşmış, insiyatif kullanma noktasında kendinden emin eleman olmalarını gerçekleştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’de çayır ve mera karakterli çok geniş alanların bulunduğu bilincine varır.
2Çayır-meraların kaba yem üretiminde çok önemli bir yere sahip olduklarını bilir,;
3Toprak ve su muhafaza konusunda çayır ve meralara büyük görevler düştüğünü öğrenir,;
4Çayır-meraların gen kaynağı olarak büyük bir potansiyele sahip oldukları gerçeğini öğrenir;
5Büyük bir bölümü aşırı tahribata uğramış çayır-meralarda acil ve köklü ıslah çalışmalarının başlatılması gerektiği ve bu etkinliklerde çayır meracılara önemli görevler düştüğü bilincini taşır ve yetişmiş eleman olarak bu çalışmalara katılma gereği ve sorumluluğu hissini duyar,;
6Gelişigüzel kullanılan çayır meraların kontrol altına alınarak bilimsel ve teknolojik ilkeler çerçevesinde planlı ve programlı bir şekilde işletilip değerlendirilmeleri konusunda katkı sağlar.;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır-Mera Kültürünün Tarihçesi, Kavramlar ve Tanımlar Çayır-Mera Kültürünün Önemi ve Yaralanma Alanları Türkiye’de Çayır, Mera ve Yayla Alanları ve Bölgelere Göre Dağılışı Çayır-Meraların Sınıflandırılması Otlatma Sistemleri (Serbest Otlatma, Kontrollü Otlatma)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çayır-Mera Kültürünün Tarihçesi, Kavramlar ve Tanımlar Çayır-Mera Kültürünün Önemi ve Yaralanma Alanları Bitki Topluluklarının Kalitatif Özellikleri
2Türkiye’de Çayır, Mera ve Yayla Alanları ve Bölgelere Göre Dağılışı Çayır-Meraların Sınıflandırılması Bitki Topluluklarının Kalitatif Özellikleri
3Çayır-Mera Kültürünün Bitki Fizyolojisi İle İlgisi Bitki Topluluklarının Kantitatif Özellikleri
4Çayır-Mera Bitkilerinin Üreme Tarzları Çayır Mera Bitkilerinin Yayılma Biyolojisi Bitki Topluluklarının Kantitatif Özellikleri
5Bitki Ekolojisinin Çayır Mera Yönetimindeki Yeri ve Önemi Ekolojik İlişkiler Bitki Topluluklarının Sentetik Özellikleri
6Çayır Amenajmanı ve Bakımı Transekt Metodu
7Yeşil Otların Siloda Muhafazası Meralardan Faydalanma ve Bunların Bakımı Transekt Metodu
8Ara Sınav
9Mera Amenajmanı ve İlkeleri Lup Metodu
10Otlatma Sistemleri (Serbest Otlatma, Kontrollü Otlatma) Kuadrat Metodu
11Kontrollü Otlatma Sistemleri Hohenheim Otlatma Sistemi, Sonuç ve Öneriler Nokta Çerçeve Metodu
12Çayır ve Meralarda Yabancı Ot Sorunları ve Mücadele Yöntemleri Diğer Metodlar
13Çayır ve Meraların Gübrelenmesi Diğer Metodlar
14Mera Kanunu
15Genel tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
F. TOSUN, M. ALTIN, 1981. Çayır-Mera-Yayla Kültürü ve Bunlardan Faydalanma Yöntemleri, Ondokuzmayıs Ü. Ziraat Fakültesi, SAMSUN. A. GÖKKUŞ, A. KOÇ, 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Ü. Ziraat Fakültesi, ERZURUM. Ö. BAKIR, 1985. Çayır ve Mera Islahı. Ankara Ü. Ziraat Fakültesi, ANKARA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1   4 3 
ÖÇ2 4 2   
ÖÇ3     3 
ÖÇ4  32   
ÖÇ5 2  2  
ÖÇ6  42 2 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr