Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0200007101 | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciyi Çağdaş İslam düşüncesi´nin temel kavramları ve ana akımları konusunda bilgi sahibi kılmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modernleşme Teorilerine dair bilgileri ifade edebilir. | 2 | Modernleşme Teorilerine dair bilgileri ifade edebilir. | 3 | Osmanlı´da, ve genel olarak İslam Dünyası´nda, gelişen Reformist Hareketleri sebep ve sonuçlarıyla birlikte ifade edebillir. | 4 | Osmanlı´da, ve genel olarak İslam Dünyası´nda, gelişen Reformist Hareketleri sebep ve sonuçlarıyla birlikte ifade edebillir. | 5 | Modern dönemde ortaya çıkan yeni entellektüel ve politik hareketleri yorumlayabilir. | 6 | Modern dönemde ortaya çıkan yeni entellektüel ve politik hareketleri yorumlayabilir. | 7 | Çağdaş Türk Düşüncesi´nin temel metinlerini ve bu metinler etrafında dönen tartışmaları ifade edebilir. | 8 | Çağdaş Türk Düşüncesi´nin temel metinlerini ve bu metinler etrafında dönen tartışmaları ifade edebilir. | 9 | Derste ele alınan entellektüel ve politik hareketlerin günümüzdeki etkilerini yorumlayabilir. | 10 | Derste ele alınan entellektüel ve politik hareketlerin günümüzdeki etkilerini yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çağdaş islam düşüncesi temel konu ve problemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Modernleşme Teorileri | | | 2 | Modernleşme ve Gelenek: "Kadim" ve "Cedid" Kavramları | | | 3 | Reformist Hareketlerin Doğuşu ve Ana Akımlar | | | 4 | Mektepleşme Süreci ve Bilgi - Bilim Anlayışındaki Değişim | | | 5 | Medrese - Mektep İkiliği ve Bunun Doğurduğu Problemler | | | 6 | Rejim Tartışmaları ve İslam Siyaset Düşüncesi´ndeki Değişimler | | | 7 | Meşrutiyet Fikri ve Bu Fikrin Dini Kavramlarla Açıklanıp Yorumlanması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İslam´ın Yeni Yorumlarının Ortaya Çıkışı | | | 10 | Gerçek İslam - Tarihi İslam Tartışmaları | | | 11 | Ahlak Anlayışı ve Gündelik Hayattaki Değişimler | | | 12 | Ahlaki Kavramların Tanım ve Hiyerarşilerindeki Değişiklikler | | | 13 | Pasif Birey - Pasif Toplum ve Aktif Birey - Aktif Toplum Tartışmaları | | | 14 | Dönemin Entellektüel ve Politik Ekolleri | | | 15 | Bu Ekollerin Temsilcileri ve Temel Görüşleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hocanın ders notu ve slaytı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | 4 | 2 | | 3 | | | ÖÇ4 | | | | | 2 | | | ÖÇ5 | | 3 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|