|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701408117 | ULUSLARARASI TARIM TİCARETİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ders, tarımsal ürünlerde, uluslararası pazarlar için ürün geliştirme, fiyat belirleme, reklâm ve dağıtım, pazarlama araştırması, pazarlama finansmanı, ihracat ve ithalat yönetimi, ihracat ve ithalat işlemleri konularında öğrencilerin bilgi edinmesini sağlamaktır.
Öğrencilere Uluslararası Ticaret trendlerini açıklayabilecek, ticaret teorilerini ve kurumları tanımlayabilecek, ticaret müdahalelerini uygulamasını ve sonuçlarını açıklayabilecek ve ülke içi tarım ve makro ekonomik politikaların etkilerini analiz edebilecek kazanımlar sağlamaktır. Pazarlama yönetimi konusunda öğrencilerin kabiliyetlerini geliştirmek ve ihracat ve ithalatta uluslararası pazarlama yazışmalarını kavratmak amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersle ilgili temel kavramları kazanır | 2 | Uluslararası pazarlar hakkında araştırma yapma becerisini edinir | 3 | Ürün gelişimi ve hedef pazar seçiminde karar alma yeteneğini artırır | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Uluslar arası Tarımsal Pazarlamanın Tanımı ve Uluslar arası Ticaretin Kapsamı, Uluslararası Ticaret Neden Önemlidir? Pratik açıdan, Ekonomik açıdan, Uluslararası Ticareti Etkileyen Gelişmeler, Ekonomik sistemlerdeki değişim, Finansman piyasalarındaki değişim ve Uluslararası kurumlardaki değişim, Uluslararası Tarım ticaretini Etkileyen Faktörler | | | 2 | Türkiye’nin Uluslararası Ticaret Gelişimi ve Trendleri, Osmanlı dönemi, Cumhuriyetin İlk Yılları ve Planlı Dönem, 1980 sonrası dönem, 2000’li Yıllar ve Ticaret Trendleri | | | 3 | Uluslararası Ticaret Teorisi, Mutlak Üstünlük Prensibi, Mukayeseli Üstünlük Prensibi, Mukayeseli Üstünlüğün Modern Teorisi ve İki Ülkeli Ticaret Modeli | | | 4 | Uluslararası Ticareti Yönlendiren Kuruluşlar, Uluslararası Para Fonu (IMF), Dünya Bankası (IBRD), BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) ve Genel Gümrük ve Ticaret Anlaşması (GATT) | | | 5 | Dünya Ticaret Örgütü (WTO), Kuruluşu ve Yapısı, DTÖ Prensipleri, DTÖ ile İlgili Olumlu ve Olumsuz Eleştiriler, GATT’dan DTÖ’ye Geçiş Sorunları ve DTÖ Bakanlar Düzeyi Toplantıları | | | 6 | Uluslararası Organizasyonlar, Bölgesel Entegrasyonlar, Uluslararası Ürün Anlaşmaları, Dünya Ticaret Blokları ve Türkiye’nin Önderlik Ettiği Organizasyonlar | | | 7 | Uluslararası Ticarete Müdahale Şekilleri, Müdahale Nedenleri, Tarifler, Ticaret Savaşları ve Korumacılık | | | 8 | Müdahale Ölçüm Metotları, Nominal Koruma Katsayısı, Etkin Koruma Katsayısı, Üretici ve Tüketici Eş Yardım Değerleri, Klasik Refah Analizi | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Tarımsal Destek Politikaları ve Uluslar arası Ticaret, Tarımsal Ürün Tavan Fiyatları, Tarımda Verimlilik Politikaları ve Uluslar arası Ticaret AB’nin Tarımsal Ürün Programları, Japonya’nın Yeterlilik Politikası ve Avrupa Birliği Politikaları | | | 11 | Makroekonomik Politikalar ve Uluslar arası Ticaret, Yabancı Para (Döviz Kurları), Döviz Arz ve Talebi Döviz Piyasası | | | 12 | Uluslararası Tarım Ticaretinin Yapısı, İhracat ve İthalat Ürünlerinin Sınıfları, Ham ve İşlenmiş Ürünler Endüstriler ve Dış Ticarete Yönelme | | | 13 | Uluslararası Ticaret Stratejileri, Yabancı Piyasaya Girme Stratejileri, İhracat Türleri, Teslim ve Denetim, Lisans Anlaşmaları | | | 14 | Gıda Sektöründeki Gelişimin Uluslararası Ticarete Etkileri, Gelir-Gıda Tüketim İlişkisi, Çevredeki değişimler ve Sektördeki Değişimler | | | 15 | AB ve DTÖ Bağlamında Türkiye Tarım Ticaretinin Gelişimi, AB’den Dolayı Doğan Yükümlülükler, DTÖ’nün Etkileri ve Üçüncü Dünya ile Olan İlişkilere Etkileri | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 1 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|