|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701408111 | TARIM POLİTİKASI - II | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin, tarım sektörünü arzu edilen doğrultuda yönlendiren genelde tarım politikalarının, özelde tarımsal destekleme politikalarının gerekçelerini, mekanizmalarını ve sonuçlarını sırasıyla anlayabilme, kullanabilme ve yorumlayabilme kazanımlarını elde etmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ulusal ve uluslararası tarım politikasının hedeflerini, amaç, araç ve yürütücülerini karşılaştırmalı olara ortaya koyabilme | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Politika Nedir? Politikayı Belirleyen Faktörler, Politikalarda İşbirliği ve Fedekarlığın Önemi, Tarım Politikalarının Kapsamı ve Tarım Politikalarının Amaçları | | | 2 | ABD Tarım Politikaları, ABD Tarım Politikalarının Amaçları ve ABD Tarımında Hükümetin Rolünün Tarihi | | | 3 | ABD Tarım Politikaları, ABD Tarım Politikalarının Amaçları ve ABD Tarımında Hükümetin Rolünün Tarihi | | | 4 | ABD Tarım Politikaları, ABD Tarım Politikalarının Amaçları ve ABD Tarımında Hükümetin Rolünün Tarihi | | | 5 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Politikası, Kaynaklar ve Çevre Politikasının Kapsamı, Doğal Kaynaklar Problemine Ortak Yaklaşımlar, Tarım ve Çevre, Tarımın Çevresel Etkileri, Tarım-Çevre Politikaları ve Çevre Koruyucu Uygulamalarda Gelişmeler | | | 6 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Politikası, Kaynaklar ve Çevre Politikasının Kapsamı, Doğal Kaynaklar Problemine Ortak Yaklaşımlar, Tarım ve Çevre, Tarımın Çevresel Etkileri, Tarım-Çevre Politikaları ve Çevre Koruyucu Uygulamalarda Gelişmeler | | | 7 | Tarım Politikalarının Geleceği Üzerine Düşünceler, Dünya Nasıl Bir Trend’de Yol Alıyor, Türkiye’nin Şartları Nelerdir, Ekonomik Gelişme ve Tarım Politikası ve Bölgeler Arası Farklılık ve Tarım Politikaları | | | 8 | Tarım Politikalarının Geleceği Üzerine Düşünceler, Dünya Nasıl Bir Trend’de Yol Alıyor, Türkiye’nin Şartları Nelerdir, Ekonomik Gelişme ve Tarım Politikası ve Bölgeler Arası Farklılık ve Tarım Politikaları | | | 9 | Tarım Politikalarının Geleceği Üzerine Düşünceler, Dünya Nasıl Bir Trend’de Yol Alıyor, Türkiye’nin Şartları Nelerdir, Ekonomik Gelişme ve Tarım Politikası ve Bölgeler Arası Farklılık ve Tarım Politikaları | | | 10 | AB’ye Uyum Sürecinin Tarıma Etkileri, Hububatlar, Hayvansal Ürünler, Meyve Sebze ve Özel Ürünler
| | | 11 | AB’ye Uyum Sürecinin Tarıma Etkileri, Hububatlar, Hayvansal Ürünler, Meyve Sebze ve Özel Ürünler
| | | 12 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 13 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 14 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 15 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 2 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 1 | 3 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|