Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701406110ORGANİK HAYVANCILIK EKONOMİSİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Organik hayvancılık kavramı, ilkeleri ve özellikleri, organik hayvancılık ürünleri ve üretimi, organik hayvancılığın tarihçesi, organik hayvancılıktan beklenen faydalar, organik hayvancılık ürünlerinin pazarlaması, fiyatlar, tüketici eğilimleri, arz ve talep, organik hayvancılık ürünlerinde pazarlama kanalları ve pazarlama marjlarını ortaya koymak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Organik hayvancılık kavramı, ilkeleri ve özellikleri
2Organik hayvancılık ürünleri ve üretimi
3Organik hayvancılığın tarihçesi, organik hayvancılıktan beklenen faydalar, çevre ve sürdürülebilirlik boyutu
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Organik hayvancılık kavramı, ilkeleri ve özellikleri, organik hayvancılık ürünleri ve üretimi, Organik hayvancılığın tarihçesi, organik hayvancılıktan beklenen faydalar
2Organik hayvancılık kavramı, ilkeleri ve özellikleri, organik hayvancılık ürünleri ve üretimi, Organik hayvancılığın tarihçesi, organik hayvancılıktan beklenen faydalar
3Organik hayvancılık kavramı, ilkeleri ve özellikleri, organik hayvancılık ürünleri ve üretimi, Organik hayvancılığın tarihçesi, organik hayvancılıktan beklenen faydalar
4organik hayvancılık ürünlerinde üretim, kontrol ve sertifikasyon, yasal uygulamalar ve standartlar, organik hayvancılık ürünlerde destekler ve sözleşmeli ilişkiler, organik ve konvansiyonel hayvancılık ürünleri üretimde ekonomik karşılaştırmalar
5organik hayvancılık ürünlerinde üretim, kontrol ve sertifikasyon, yasal uygulamalar ve standartlar, organik hayvancılık ürünlerde destekler ve sözleşmeli ilişkiler, organik ve konvansiyonel hayvancılık ürünleri üretimde ekonomik karşılaştırmalar
6organik hayvancılık ürünlerinde üretim, kontrol ve sertifikasyon, yasal uygulamalar ve standartlar, organik hayvancılık ürünlerde destekler ve sözleşmeli ilişkiler, organik ve konvansiyonel hayvancılık ürünleri üretimde ekonomik karşılaştırmalar
7organik hayvancılık ürünlerinde üretim, kontrol ve sertifikasyon, yasal uygulamalar ve standartlar, organik hayvancılık ürünlerde destekler ve sözleşmeli ilişkiler, organik ve konvansiyonel hayvancılık ürünleri üretimde ekonomik karşılaştırmalar
8Arasınav
9organik hayvancılık ürünlerinin pazarlaması, fiyatlar, tüketici eğilimleri, arz ve talep, organik hayvancılık ürünlerinde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik hayvancılık ürünlerinde tüketici tercihleri pazarlama stratejileri ve pazar trendleri, organik Bu belge 5070 sayılı elektronik imza kanununa göre güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır. Evrak teyidine http://ebys.igdir.edu.tr/document/records/public.search adresinden Belge Num.:26144459-300-E.654 ve Barkod Num.:328316 bilgileriyle erişebilirsiniz. hayvancılık ürünlerinin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
10organik hayvancılık ürünlerinin pazarlaması, fiyatlar, tüketici eğilimleri, arz ve talep, organik hayvancılık ürünlerinde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik hayvancılık ürünlerinde tüketici tercihleri pazarlama stratejileri ve pazar trendleri, organik Bu belge 5070 sayılı elektronik imza kanununa göre güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır. Evrak teyidine http://ebys.igdir.edu.tr/document/records/public.search adresinden Belge Num.:26144459-300-E.654 ve Barkod Num.:328316 bilgileriyle erişebilirsiniz. hayvancılık ürünlerinin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
11organik hayvancılık ürünlerinin pazarlaması, fiyatlar, tüketici eğilimleri, arz ve talep, organik hayvancılık ürünlerinde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik hayvancılık ürünlerinde tüketici tercihleri pazarlama stratejileri ve pazar trendleri, organik Bu belge 5070 sayılı elektronik imza kanununa göre güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır. Evrak teyidine http://ebys.igdir.edu.tr/document/records/public.search adresinden Belge Num.:26144459-300-E.654 ve Barkod Num.:328316 bilgileriyle erişebilirsiniz. hayvancılık ürünlerinin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
12organik hayvancılık ürünlerinin pazarlaması, fiyatlar, tüketici eğilimleri, arz ve talep, organik hayvancılık ürünlerinde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik hayvancılık ürünlerinde tüketici tercihleri pazarlama stratejileri ve pazar trendleri, organik Bu belge 5070 sayılı elektronik imza kanununa göre güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır. Evrak teyidine http://ebys.igdir.edu.tr/document/records/public.search adresinden Belge Num.:26144459-300-E.654 ve Barkod Num.:328316 bilgileriyle erişebilirsiniz. hayvancılık ürünlerinin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
13organik tarımın geliştirilmesinde bilgi, yayım, eğitim ve araştırma olanakları, organik hayvancılık ürünlerine yönelik politikalar
14organik tarımın geliştirilmesinde bilgi, yayım, eğitim ve araştırma olanakları, organik hayvancılık ürünlerine yönelik politikalar
15organik tarımın geliştirilmesinde bilgi, yayım, eğitim ve araştırma olanakları, organik hayvancılık ürünlerine yönelik politikalar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ133                
ÖÇ23                 
ÖÇ3  3               
ÖÇ44                 
ÖÇ55 3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr