Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701406109EKONOMİSTLER İÇİN İSTATİSTİKSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, Öğrenciye istatistikî yöntemlerin, iktisat ve tarım ekonomisiyle ilgili konularda uygun ve yarayışlı bir şekilde kullanımını öğretmek ve temel istatistik bilgisinin kazandırılmasıdır. Olayların bilimsel olarak açıklanmasında, istatistik verilerin toplanması, analiz edilmesi ve bunlardan bir karara ulaşılması şeklinde kullanılan istatistik yöntemlerin, tarım ekonomisiyle ilgili konularda kullanımı, ekonomi istatistiği içerisinde yer bulmaktadır. Tarım Ekonomisi İstatistiği, uygulamalı bir istatistik olup, çalışma alanı tarımsal ekonomi sahasındaki verilere yöneliktir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Olasılığa giriş, temel kavramlar, rastgele değişkenler
2dağılım fonksiyonu, dağılımın parametreleri, normal dağılım,
3örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi,
4hipotez testleri, korelasyon ve regresyon, zaman serisi analizi,
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İstatistiğin tanımı, kapsamı
2İstatistik verilerin toplanması ve işlenmesi
3Türkiye’de istatistik veriler
4Oranlar ve kullanımı
5Frekans dağılımı
6Grafiklerin çizimi ve kullanılması
7Merkezi eğilim ölçüleri
8Dağılım
9Ara Sınav
10Olasılık ve olasılık dağılımları
11Test dağılımları
12Varyans analizi
13Örnekleme
14Korelasyon ve regresyon
15Zaman Serileri Analizi ve Trendler
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• GÜNEŞ, T.-ARIKAN, R., 1988. Tarım Ekonomisi İstatistiği, A.Ü. Ziraat Fak. Yayın No: 1049, Ders Kitapları no:305, Ankara. • DÜZGÜNEŞ, O.-KESİCİ, T.-GÜRBÜZ, F., 1983. İstatistik Metodları I, A.Ü. Ziraat Fak. Yayın no:861, ders Kitapları:229, Ankara. • MILLS, F.C., 1955. Statistical Methods, Third Edition, U.S.A. • GÜRTAN, K., 1977. İstitastiki ve Araştırma Metodları-İktisat ve İş İdaresine Tatbikatı, .İ.Ü. Yayın No: 2265, İstanbul. • MİRAN, B., 2002. Temel İstatistik, İzmir. • YAMANE, T., 2001. Temel Örnekleme Yöntemleri, (Çevri: Alptekin Esin ve Ard.ları), İstanbul • KÖKSAL, B.A., 1977. İstatistik Analiz Metodları, Boğaziçi Ü. Yayınları, İstanbul. • PEARSON, A.F.-BENNETT, E.K., 1955. Statistical Methods Applied to Agricultural Economics, John Wiley And Sons İnc., New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ15 3 3  43   3  4 3
ÖÇ2 4 3  3  2 3  3 2 
ÖÇ33 3  3  3 3  4 3  
ÖÇ4    3      3    34
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr