Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701406108ORGANİK ÜRÜNLER EKONOMİSİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Organik tarım kavramı, ilkeleri ve özelliklerini, organik tarımın tarihçesini, organik tarımdan beklenen yararları, ekonomi, çevre ve sürdürülebilirlik boyutunu ortaya koymak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ayça Nur ŞAHİN DEMİREL
Öğrenme Çıktıları
1Organik tarımın önemini kavrama
2Organik tarım kavramına ve organik tarım mevzuatına hâkim olma
3Organik tarımın çevre boyutu ve sürdürülebilirliği konusundaki bilgilere hâkim olma
4Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile bireysel araştırma, analiz ve sentez yapma ve sorumluluk üstlenme becerisini geliştirebilme
5Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla sorumluluk ve özgüven duygusunu geliştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi, Organik Tarım Kanunu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon, Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar, Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu, Organik Ürünlerin Arz ve Talebi, Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşum, Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Pazarlama Araştırmaları, Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları, AB’de ve ABD’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar, Türkiye’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar, Dünyada ve Türkiye’de Organik Tarımın Finansmanı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi
2Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi
3Organik Tarım Kanunu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon
4Organik Tarım Kanunu, Organik Ürünlerde Kontrol ve Sertifikasyon
5Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar
6Organik Ürünlerin Üretimi ve Ekonomisi, Yasal Uygulamalar ve Standartlar
7Organik Tarımın Ekonomi, Çevre ve Sürdürülebilirlik Boyutu
8Ara Sınav
9Organik Ürünlerin Arz ve Talebi
10Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu
11Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri ve Pazar Trendleri, Organik Tarım Ürünlerine Yönelik Pazarlama Araştırmaları
12Organik Tarımın Geliştirilmesinde Bilgi, Yayım, Eğitim ve Araştırma Olanakları
13Türkiye’de Organik Tarımsal Ürünlere Yönelik Politikalar
14Dünyada ve Türkiye’de Organik Tarımın Finansmanı
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bond, C.A., D. Thilmany, and J. Kelling-Bond, 2008. Understanding consumer interest in product and process based attributes for fresh produce. Agribusiness 24, 231-252. Scialabba, N., 2000 b. Opportunities and Constraints of Organic Agriculture: A Socio-Ecological Analysis, Summer Course of the Socrates Programme 1999-2000, Univ. Degli Studi Della Tuscia, Fac. Agric., Viterbo, Italy. Thakur, D.S. and Sharma, K.D., 2005. Çelik, S., 2013, Kimler, neden organik gıda satın alıyor? Bir alan araştırması. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30): 93-108. Şahin, A. N., 2019, İzmir ve İstanbul’da Organik Pazarların Mevcut Durumu ve En Fazla Tercih Edilebilir Organik Pazar Tasarımının Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 132 s. Solomon, M.R., 2009, Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education Bilge, F.A., Göksu, N., 2010, Tüketici Davranışları, Gazi Yayınevi, Ankara, 202 s. Bond, C.A., D. Thilmany, and J. Kelling-Bond, 2008. Understanding consumer interest in product and process based attributes for fresh produce. Agribusiness 24, 231-252. Çelik, S., 2013, Kimler, neden organik gıda satın alıyor? Bir alan araştırması. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30): 93-108. Şahin, A. N., 2019, İzmir ve İstanbul’da Organik Pazarların Mevcut Durumu ve En Fazla Tercih Edilebilir Organik Pazar Tasarımının Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 132 s. Solomon, M.R., 2009, Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey. www.europe-net.org www.ec.europa.eu/agriculture/organic www.fibl.org www.ifoam.org www.fao.org http://orgprints.org www.organic-world.net www.organic-market.info www.intracen.org/organic http://attra.ncat.org www.organicrules.org www.organicmonitor.com www.icrofs.org www.pmac.net www.ams.usda.gov/nop http://europa.eu.int/eur-lex www.maff.go.ip/soshiki/syokuhin/hinshitu/organic
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4 4 5         5    
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr