Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701105104 | ÇAYIR MERA YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çayır ve mera ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım esaslarını öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çayır ve mera kavramlarını bilir | 2 | Çayır ve mera ekosistemlerinin işlevlerini bilir | 3 | Ülkemizdeki çayır-mera kaynaklarını, bu kaynakların sorunlarını ve çözüm yollarını bilir | 4 | Sürdürülebilir mera kullanımının temel prensiplerini bilir | 5 | Sürdürülebilir çayır kullanımının temel prensiplerini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çayır – mera kavramlarının tanımı, sınıflandırılması, çayır-meraların fonksiyonları, çayır-mera amenajmanının tanım, çayır-mera amenajmanının bitki fizyolojisi ile ilişkileri, çayır-mera ekolojisi, meralarda doğru kullanım prensipleri, otlatma sistemleri, doğru çayır kullanım prensipleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | "Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması
"
| | | 2 | Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması
| | | 3 | "Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 4 | "Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 5 | "Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 6 | "Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 7 | Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir
| | | 8 | Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın bitkiler üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan
| | | 9 | "Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri
Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 10 | Ara sınav
| | | 11 | "Doğal vejetasyonun oluşması, Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi
"
| | | 12 | "Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması
"
| | | 13 | Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi
| | | 14 | "Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi
"
| | | 15 | Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması.
| | | 16 | Yıl sonu sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|