Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701105104ÇAYIR MERA YÖNETİMİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çayır ve mera ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım esaslarını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çayır ve mera kavramlarını bilir
2Çayır ve mera ekosistemlerinin işlevlerini bilir
3Ülkemizdeki çayır-mera kaynaklarını, bu kaynakların sorunlarını ve çözüm yollarını bilir
4Sürdürülebilir mera kullanımının temel prensiplerini bilir
5Sürdürülebilir çayır kullanımının temel prensiplerini bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çayır – mera kavramlarının tanımı, sınıflandırılması, çayır-meraların fonksiyonları, çayır-mera amenajmanının tanım, çayır-mera amenajmanının bitki fizyolojisi ile ilişkileri, çayır-mera ekolojisi, meralarda doğru kullanım prensipleri, otlatma sistemleri, doğru çayır kullanım prensipleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1"Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması "
2Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması
3"Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
4"Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
5"Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
6"Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
7Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir
8Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın bitkiler üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan
9"Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
10Ara sınav
11"Doğal vejetasyonun oluşması, Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi "
12"Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması "
13Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi
14"Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi "
15Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması.
16Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14                 
ÖÇ2                  
ÖÇ3 3                
ÖÇ4                  
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr