Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000224 | MESLEKİ YABANCI DİL-II | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere İngilizce başlangıç seviyesinde temel iletişim becerilerini kazandırmak, somut gereksinmelerini karşılayabilmek için bilinen günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları anlayabilmesini ve kullanabilmesini, geçmişten, şimdiden ve gelecek kalıplar öğrenir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil öğreniminin önemini benimser. | 2 | Dinlediği konuya ilişkin sorular sorar ve cevap verir | 3 | Hoşlanıp hoşlanmadıkları ile ilgili yazılar yazar. | 4 | Yavaş ve net konuşulduğunda dinlediği konuşmanın konusunu belirler. | 5 | Günlük ihtiyaçlarını karşılamak için sahip olduğu kelime bilgisini anlamına uygun olarak kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bir çok durumda temel İngilizce kullanarak kendisini sözlü olarak ifade edebilecektir.Sözlü yönergeleri takip eder. Konu hakkında basit sorular sorar. basit sorulara yanıt verir. kendisini ve arkadaşlarını tanıtır. düşünce ve fikirlerini basit cümlelerle ifade eder. uygun telaffuz kullanır. günlük rutin işler hakkında konuşur. temel ihtiyaçları ve ilgileri ile ilişkili düz metinleri/karşılıklı konuşma metinlerini yorumlayabilecektir. metinlerdeki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını araştırır. metinlerdeki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin eder. metinlerle ilgili basit sorular sorar. okuduğu metindeki belirli bilgileri araştırır. sosyal etkileşimleri için gerekli kelimeleri kullanabilecektir. kelimeleri günlük hayatta uygun şekilde kullanır. günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. sözlü yönergeleri saptayarak tepki verir. konuşmada geçen ana fikri belirler.dinlerken belli bir bilgiyi ayırt eder. İngilizce’de kendisini yazılı olarak ifade edebilecektir. kısa betimleyici paragraflar yazar. posta kartları, telefon numaraları ve resmi olmayan mektuplar yazar. sözlü ve yazılı anlatımda kullanılan temel yapıların şekil, anlam ve işlevlerini kullanabilecektir.sözlü anlatımda temel yapıları kullanır.yazılı anlatımda temel yapıları kullanır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul dersleri (school subjects),çeşitli konularla ilgili diyaloglar (signs, buying medicine from the chemist's, having accidents) | | | 2 | Vücudumuzun Bölümleri (Parts of the body) | | | 3 | Geçmiş Zaman ( Simple Past Tense) "Did" | | | 4 | Geçmiş Zamanla ilgili değişik alıştırmalar | | | 5 | Gelecek zaman (going to) | | | 6 | Seyahat ile ilgili kelimeler (Travel " a ticket, a port, go on a cruise" etc.), restoranda geçen diyaloglar sayılan ve sayılamayan isimler ( countables and uncountables) | | | 7 | Yiyecek ve içeceklerle ilgili alıştırmalar ve okuma -anlama çalışması | | | 8 | Giyecek adları (clothes), sıfat ve sıralanışı( adjectives and adjective order) | | | 9 | Postane ile ilgili kelimeler ve alıştırmalar(at the post office), telefon diyalogları(on the phone) | | | 10 | Zorunluluk bildiren modals (have to) | | | 11 | Kıyaslamalar (comparatives- superlatives) ve bunlarla ilgili yazma ve okuma-anlama alıştırması | | | 12 | Coğrafik özellikler( geographical features " forest, lake,island" etc. Ve bunlarla ilgili ölçümler ( metric and imperial measurements using "How long") | | | 13 | Present Perfect Tense, Present Perfect Tense ile ilgili alıştırmalar | | | 14 | Present Perfect Tense ve Simple Past Tense arasındaki temel farklılıklar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 1 | 8 | 8 |
Makale Yazma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 3 | | | | | 3 | | | | | 2 | | 5 | | | ÖÇ2 | 2 | | | | 4 | | 2 | 2 | | 2 | | | | | 5 | | | 3 | ÖÇ3 | | 5 | | | | 4 | | | 3 | | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | 2 | 3 | ÖÇ5 | | | 2 | | | | | | | | | 2 | | | | 2 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|