Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701306101 | BİTKİ BAKTERİ HASTALIKLARI | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı; dünyada ekonomik düzeyde kayıplara sebep olan bitki patojeni bakterileri, hastalık gelişiminde çevresel faktörlerin rolü, bitki patojeni bakterin izolasyonu ve tanısında kullanılan metotlar, hastalığın yönetimi, patojenlerin hastalık yapma mekanizmaları ve bitkilerin dayanıklılık mekanizmalarını öğrenmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bitki bakteriyel hastalıklarının kontrolü | | | 2 | Hastalık gelişiminde çevresel faktörlerin rolü, bitki bakteri hastalıkların tanısında kullanılan metotlar | | | 3 | Patojenlerin hastalık yapma mekanizmaları ve bitkilerin dayanıklılık mekanizmaları | | | 4 | Bitki patojeni Acidovorax ve Agrobacterium türleri | | | 5 | Bitki patojeni Clavibacter türleri | | | 6 | Bitki patojeni Erwinia ve Pantoea türleri | | | 7 | Bitki patojeni Pseudomonas türleri | | | 8 | Bitki patojeni Pseudomonas türleri | | | 9 | Bitki patojeni Ralstonia, Streptomyces ve Spiroplasma türleri | | | 10 | Bitki patojeni Xanthomonas türleri | | | 11 | Bitki patojeni Xanthomonas türleri | | | 12 | Bitki patojeni Xanthomonas türleri | | | 13 | Bitki patojeni Xylella ve Xylophylus türleri | | | 14 | Bitki patojeni Candidatus türleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 1 | 8 | 8 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | 3 | | 4 | | 4 | | | 4 | | 4 | | 4 | | 3 | | 3 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|