Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 701000071003 | TİYATRO | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tiyatro alanına ait kavramları tanımak, canlandırma yoluyla bireyin duygusal ve düşünsel süreçlerini izleyebilmek, sanatsal ifade araçlarındaki teatral süreçleri tanıyabilmek, sözlü ifade becerilerini arttırmak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Duygusal ve düşünsel gelişim becerilerini artıracaktır. | 2 | Yazılı ve sözlü konuşma etkinliklerini psikanalitik açıdan analiz edebilecektir. | 3 | Kendini tanıma etkinliğinde daha aktif davranışlar sergileyebilecektir. | 4 | Drama kavramını kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayacaktır. | 5 | Türk tiyatrosu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tiyatro ve tiyatroyla ilgili kavramların irdelenmesi. | | | 2 | Tiyatronun klasik Yunan medeniyetinde ortaya çıkışı. | | | 3 | Drama kavramının tanımı ve çeşitleri. | | | 4 | Eğitim öğretim sürecinde Drama | | | 5 | Oyun ve drama arasındaki ilişki. | | | 6 | Türkçe öğretimi ve drama. | | | 7 | Eğitim sürecinde drama programının planlanması. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Türk tiyatro tarihi. | | | 10 | Modern tiyatro ve çeşitleri. | | | 11 | Isınma ve rahatlama oyunları. | | | 12 | Isınma ve rahatlama oyunları. | | | 13 | Isınma ve rahatlama oyunları. | | | 14 | Isınma ve rahatlama oyunları. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Uygulama/Pratik | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Performans | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | 4 | | 5 | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 4 | | | | 3 | | | 4 | | | ÖÇ3 | | 4 | | 3 | | | 3 | | | 2 | | 5 | | 4 | | | 4 | | ÖÇ4 | | | | | 3 | | 2 | | | | | | | | | | | 2 | ÖÇ5 | | | 2 | | | | | | 3 | | 2 | | | | 2 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|