Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 220800304106 | OYUN VE DANS | Seçmeli | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bedeni oyun, drama ve dans aracılığıyla müzikal bir ifade aracı olarak kullanabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yiğit KOCABIYIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bedeni müzikal bir ifade aracı olarak kullanma olanaklarını keşfetme | 2 | Eğitimde oyunun önemini bilme | 3 | Müzik, hareket ve drama bağlantısını kurarak basit koreografiler oluşturma | 4 | Bir şarkı, tema veya resimden yola çıkarak dans oluşturabilme | 5 | Yaratıcı düşünme becerisi geliştirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Konular
Nefes-hareket bağlantısı
Beden formları, heykel çalışmaları.
Mekan
Mekan
El, ayak ve mimikler
Beden ve mekan
Hareket kalitesi, hız
Grup projeleri, Vize sınavı
Grup ürünü
Eğitsel oyunlar
Müzik eğitimnde oyun
Resimden dansa ve dramaya |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Nefes-hareket bağlantısı | | | 2 | Beden formları, heykel çalışmaları. | | | 3 | Mekan | | | 4 | El, ayak ve mimikler | | | 5 | Beden ve mekan | | | 6 | Hareket kalitesi, hız | | | 7 | Grup projeleri | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Grup ürünü | | | 10 | Eğitsel oyunlar | | | 11 | Müzik eğitimnde oyun | | | 12 | Resimden dansa ve dramaya | | | 13 | Grup ürünü son halinin sergilenmesi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Özevin, B. & Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları
2-Haselbach, B. (1981). Improvisation, Dance, Movement. St. Louis: Magnamusic-Baton.
3-Joyce, M. (1984). Dance Technique for Children, USA: Mayfield.
4-Joyce, M. (1994). First Step in Teaching Creative Dance to Children, USA. Mayfield.
5-Smith-Autard, J. M. (2002). The Art of Dance in Education, London: A&C Black.
6- Adıgüzel, Ö. Yaratıcı Drama
7- Aral&Gürsoy&Köksal. Oyun |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Performans | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 3 | 5 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | 5 | | | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|